header-image

LEES HET HELE ARTIKEL >

BSR Quality Planner

Sanoma | SBS en SAMR lanceren BSR Quality Planner

Kwalitatieve mediaplanning met waarden van 150+ merken mogelijk Leusden, 23 maart 2017 – Het crossmediale mediabedrijf Sanoma | SBS en marktonderzoeksbureau SAMR (SmartAgent MarketResponse) lanceren gezamenlijk de BSR Quality Planner. Deze nieuwe kwalitatieve tool voegt een extra dimensie aan mediaplanning toe; naast de gebruikelijke socio-demografische gegevens is er ook de beschikking over psychografische gegevens.   […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Genomineerd KVB 2017

5 nieuwkomers bij genomineerden voor tiende editie Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Leusden, 7 maart 2017 – De tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland 2017 zijn bekend. De genomineerden zijn maandag 6 en dinsdag 7 maart tijdens de jaarlijkse nominatietour van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland op de hoogte gebracht. De kanshebbers voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2017 zijn in alfabetische volgorde: Coolblue, Efteling, EMTÉ Supermarkten, Greetz, […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

MBA in big data

MBA in big data. 3) verkopen met behulp van Big Data

Het was een peperduur Italiaans jasje. De stof was zijdezacht en de taillering strak. In de spiegel zag ik mezelf als zakenman uit Rome. ‘Ik neem het,’ glunderde ik. ‘Hm’, antwoordde de verkoper ‘eigenlijk vind ik het u niet staan.’ Een half uur later wandelde ik naar buiten in een Engels model, dat me inderdaad […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

logo Shopping Awards

Persbericht: SAMR en Toluna nieuwe onderzoekspartners Shopping Awards

Leusden, 16 februari 2017 – De Shopping Awards (voorheen Thuiswinkel Awards) gaat in zee met twee nieuwe partners voor het onderzoek naar de beste webwinkels. Bureau SAMR (SmartAgent MarketResponse) voert vanaf 2017 het onderzoek uit met Toluna, real- time digital consumer insights provider.   Shopping Awards XL De Shopping Awards XL zijn publieksprijzen voor grote online […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Weten wat er speelt en leeft binnen De Schoonmaak Coöperatie met het MTO SW

Een paar jaar na de samenvoeging van de schoonmaakafdelingen van drie SW-bedrijven (WSD, Diamant-groep en de WeenerXL) is het tijd om te kijken hoe de vlag er bijhangt bij De Schoonmaak Coöperatie. Zijn de medewerkers tevreden over hun werk nu de rust is weergekeerd? De Schoonmaak Coöperatie zet het medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) van SBCM in als […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

MIE

SAMR op het MIE 2017

Ook dit jaar is SAMR aanwezig op het MIE. Het thema is ‘Food for thought’ en dat geven wij graag. Weg met oude modellen Bijvoorbeeld tijdens de presentatie van Willem Brethouwer en Roxanne van Gaalen; ‘weg met de oude marketing- en strategiemodellen‘. Zij laten zien dat de huidige tijd vraagt om een nieuwe manier van […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

visual check

Op naar de perfecte Najaarsmailing.

5 learnings voor een betere mailingDe najaarsmailing komt er weer aan. Een mooi klantmoment bij uitstek. Maar… hoe doe je dat optimaal?Wij legden in een Visual Check vijf najaarsmailings voor aan ons panel. De beste scoorde een 7,2. Maar de slechtste behaalde een 5,8. Ai, weg klantmoment. De learnings uit ons onderzoek:1. Namen, namen, namen!Het […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Nivea roll-on

Top of Flop; Nivea roll-on

Nivea – rollend de zomer door?Zomer; lekker zonnetje, terrasje, strand, zonnebril op en… zonnebrandcrème. Niet het meest favoriete onderdeel van de zomer, maar noodzakelijk kwaad. Niet in de laatste plaats vanwege het gedoe en geklieder. Nivea denkt graag mee en heeft naast de crème en spray nu ook een roll-on geïntroduceerd. Compact, dus past makkelijk […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Bruna

Hoe Bruna zijn omzet voor elke winkellocatie voorspelt

Een rekenmodel dat de omzet van een winkelvestiging op elke willekeurige locatie in Nederland voorspelt. Zeg maar het verschil tussen Kalverstraat 4 en de Blaak 16, in keiharde euro’s. Voor Bruna is precies dat ontwikkeld. Met zes miljard berekeningen, achthonderd variabelen en 130 duizend mogelijke winkelvestigingen kan de omzetpotentie van alle winkellocaties in Nederland worden […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Update klantvriendelijkste bedrijf

Update Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Thuiswinkels doen het weer beter Zo halverwege het jaar is een mooi moment voor een tussentijdse duik in de resultaten van het onderzoek naar klantvriendelijkheid. Hoe hangt de vlag er op dit moment bij? Zien we opvallende ontwikkelingen in klantvriendelijkheid?Wat direct opvalt; ook in 2016 ligt de lat weer hoog. Je moet minimaal een 7,5 scoren […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Luzac

Case Luzac: het effect van gemotiveerde docenten

Het onderwijs in Nederland draait om gemiddelden. Daar kijkt Luzac net even anders tegenaan. Via particulier onderwijs op vestigingen door heel Nederland kunnen leerlingen terecht voor verschillende opleidingsniveaus. Van een versneld examenjaar tot een volledig middelbare-schooltraject. Verschil maken voor de leerling, daar gaat het Luzac om.Naar docenten en (staf)medewerkers is het motto: ‘Luzac, een werkgever […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

onderzoek via WhatsApp

Hoe zet je WhatsApp in als marktonderzoeker?

Haal de hoogste respons ever via WhatsApp.   WhatsApp. Het grootste social media platform van Nederland. Niet alleen voor consumenten een belangrijk middel, maar ook steeds meer zakelijke gebruikers zijn fan. De engagement van WhatsApp is enorm én voor veel mensen heeft het de voorkeur boven bellen of mailen. Dus hoe kun je WhatsApp gebruiken […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Simyo

Simyo wil geen allemansvriend zijn

Telecommer zet hoge NPS in als marketinginstrumentHet is ongelooflijk, maar er zijn bedrijven die hun telefoonnummer op de website verstoppen. Omdat ze liever niet gebeld willen worden. “Dom!”, zei Gerrit Piksen, Manager Customer Ingelligence bij SAMR tijdens de ontbijtsessie van Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland waarin de winnaar vertelde hoe het ook kan. Je krijgt klanten […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

WhatsApp

WhatsApp opent nieuwe deuren in marktonderzoek

Dit artikel is verschenen op SportnowhowxlDe Olympische Spelen van Rio de Janeiro staan het hoogst genoteerd in de sportagenda van de gemiddelde Nederlander deze zomer. SAMR onderzocht via WhatsApp naar welk sportevenement de Nederlander het meest uitkijkt in de zomer van 2016. Verrassend was het antwoord niet, maar Pascal van Hattum van SAMR is ervan overtuigd […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

masterclass blended marketing

Masterclass Blended Marketing

Wij helpen je bij het vinden van frisse nieuwe ideeën voor jouw plannen van 2017 tijdens de masterclass Blended Marketing op vrijdag 26 augustus 2016. Strategie op een bierviltje, noemen wij het ook wel.

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Sladda

Top of Flop: SLADDA, de IKEA fiets

De SLADDA van Ikea is niet zomaar een fiets, nee het is ‘een stedelijke vervoersoplossing op twee wielen’. Tenminste, zo presenteert Ikea zijn nieuwste product. Zonder motortje, je moet dus gewoon zelf trappen. Maar uiteraard wel designfähig; geen ketting maar een aandrijfriem, lichtgewicht, onderhoudsvriendelijk en gemakkelijk te combineren met accessoires. En het mooie is: je […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Big data analyseren? Vermijd deze 3 beruchte valkuilen

Het goed analyseren van big data is essentieel om de onzin te scheiden van de waardevolle informatie. In zo’n analyse zijn veel fouten te maken. Drie beruchte valkuilen heb ik nader uitgewerkt: de klassieke fout om correlatie en causaliteit met elkaar te verwarren, het kijken naar een grote vergaarbak met data omdat het toevallig heel […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

SW-bedrijven

Stel medewerker écht centraal

Medewerkerstevredenheidsonderzoek te vaak HR-project SW-bedrijven kunnen hun werkomgeving verbeteren door met de resultaten van medewerkerstevredenheidsonderzoeken aan de slag te gaan. Nu verdwijnen de uitkomsten te gemakkelijk in een la. Dat blijkt uit een rondgang van Irene Klein Bog, specialist in medewerkerstevredenheid voor SW-bedrijven.Download hier het artikel uit het SW-journaal van mei 2016 

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

V&D

Ruim helft Nederlanders mist V&D niet

Toch ruimte voor nieuwe online V&D10 juni, 2016 – Ruim 50% van de Nederlanders mist V&D niet. Het merk is al een tijdje uit het straatbeeld verdwenen. Onlangs kwam het nieuws naar buiten dat drie investeerders het merk V&D hebben gekocht en als online merk wil voorzetten. Naar aanleiding van dit nieuws heeft customer science […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

burgers betrekken

Wat gemeenten kunnen leren van de Postcodeloterij

Zo krijg je burgers eerder betrokken bij besluitvorming (en meer draagvlak voor je beslissingen)Onderzoek na onderzoek toont aan dat interesse en draagvlak voor beleid en beslissingen toenemen als burgers in een eerder stadium en nauwer betrokken worden bij dat beleid. En dat hun attitude positiever wordt. Toch gebeurt dat maar mondjesmaat. Hoe kan het beter? […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

8 momenten

Onderzoek saai? 8 momenten die ik voor geen goud had willen missen

De mooiste baan van de wereld? Dat is die van mij. Ik kom namelijk bij de mensen thuis. Ja, dat deed de RVS in de jaren ’80 ook. Maar dat doen wij nog steeds. We komen ook graag op hun werkplek of op een interviewlocatie. Een deep-dive in het leven van mensen, daar draait het […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

ZorgkaartNederland

Hoe geef je 70.000 verpleeghuisbewoners een stem?

“Iedereen stelt andere eisen aan zijn verzorgingshuis, daarom is het ook zo belangrijk dit in kaart te brengen”Gerben Bresser is manager van ContactPulse (onderdeel van SAMR) en is eindverantwoordelijk voor de interviewteams van ZorgkaartNederland.In het kader van het project waarbij we 70.000 waarderingen ophalen, is Gerben zelf al een aantal keer op pad geweest met […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

plastic tasje

Geen gratis plastic tasje meer. Wat vindt Nederland?

Plastic tasje? Kost je 25 cent. Sinds 1 januari mogen winkeliers geen gratis plastic tas verstrekken. De maatregel werkt, blijkt uit een groot onderzoek dat wij voor het Ministerie van Infrastructuur en Milieu uitvoerden en waarvan de resultaten dinsdag 24 mei verschijnen. 90 procent van de Nederlanders inmiddels op de hoogte is van het verbod op gratis plastic tasjes. […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Het geheim van Simyo

Ontbijtsessie: Het geheim van Simyo

Symio is het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Een verrassende winnaar voor velen. Wat is hun geheim?

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

RET

Een Openbaar Vervoerder die de klant centraal zet? De RET doet het.

OV-bedrijven associëren we niet direct met klantvriendelijkheid. De verwachtingen zijn laag, de gemiddelde Nederlander is al blij als het openbaar vervoer op tijd rijdt. Stel je eens voor als OV-bedrijven klantvriendelijk zijn. Het Rotterdamse OV-bedrijf de RET is dat steeds meer. Zij traden op als gastheer en deelden hun kennis tijdens een sessie van het […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

V.I.Poo

Top of Flop: V.I.Poo

Laat ze een poepie ruiken of liever niet?Gezellig langs bij vrienden, gewoon omdat het kan. Met een hapje, een drankje en een sterk verhaal. En dan voel je dat je ontzettend nodig naar de wc moet, niet voor een kleine, maar een grote boodschap. Volgens V.I.Poo voor veel mensen een nachtmerrie, maar zij hebben de […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

gunfactor

Drie ingrediënten om de gunfactor van je klant te krijgen

Een klant die je het voordeel van de twijfel geeft, is goud waard. Zowel voor de klanttevredenheid, als voor de loyaliteit van de klant en bovendien voor het werkgeluk van de medewerker. Maar het voordeel van de twijfel moet je gegund worden. Dat vergt drie bouwstenen. Hoe haal je die drie bouwstenen in huis?Om de […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Direct Feedback VvAA

Case: Direct Feedback bij VvAA

Hoe het grootste zorgnetwerk van Nederland zijn dienstverlening verbetert door Direct Feedback.Als zorgprofessional besteed je je tijd het liefst aan het verlenen van goede zorg en het beter maken van patiënten. VvAA neemt hen het ‘werk naast het werk’ uit handen. VvAA opereert in het hart van de gezondheidszorg en vormt met ruim 118.000 zorgprofessionals uit […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

service is het nieuwe marketing

Service is het nieuwe marketing

Marketing moet er voor zorgen dat consumenten je product kopen. Marketeers maken hun product net een beetje mooier. Als een cadeautje; strik erom. Geen probleem, mits je niet te ver gaat. Doe je dat wel, dan staat het een langdurige relatie met je klant in de weg.Vorige week ging ik met mijn dochters op pad […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

evaluatie

Customer experience metingen: welke kpi pas je wanneer toe?

Je doelstelling bepaalt de metric Voor iedere organisatie is het belangrijk om feedback van klanten goed te verwerken. Dat stelt je immers in staat om inzicht te krijgen in de mate waarin klanten de relatie met jouw organisatie waarderen, hoe afnemers je werkwijze ervaren en welk oordeel men heeft over contactmomenten en processen. Het is belangrijk om […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

participatiesamenleving

Draagvlak creëren voor impopulaire beslissingen; het kan wel!

Onder de vlag van ‘participatiesamenleving’ drukt de overheid burgers op het hart om zelf richting te geven aan hun toekomst en omgeving. Dat vraagt om een rolverdeling die gestoeld is op gedeelde verantwoordelijkheid. De praktijk is anders. Zeker bij lastige beslissingen schieten overheden vaak in een gesloten beleidsstijl. Hoe meer draagvlak te creëren, vooral voor […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Simyo-post-it-wand

Van verbazing naar verwondering: Simyo is het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland

Tijdens het CustomerFirst Gala op 21 april is Simyo door consumenten uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Dat verbaast je wellicht. Simyo? Wij moeten eerlijk bekennen, toen wij de resultaten van het onderzoek voor het eerst onder ogen kregen, waren we net zo verbaasd als jij. Hoe kan het dat een relatief onbekende speler […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Simyo uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Leusden, 21 april 2016 – Simyo is uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2015. De KPN-dochter is het eerste telecombedrijf ooit dat de top-10 heeft gehaald en legt direct beslag op de titel. De winnaar, acht branchewinnaars en de Klantvriendelijkste Medewerker zijn gisteravond bekend gemaakt tijdens het CustomerFirst Gala. Het Klantvriendelijkste Bedrijf is een […]

Populair artikel
Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

big data in 4 stappen

In 4 stappen naar goede big data: kijk over de muur van je eigen bedrijf

Vaak hoor ik dat bedrijven wel aan de slag willen met hun data, maar dat ze zich beperken tot hun eigen verkoopgegevens. Daar is natuurlijk niets mis mee, maar je kunt veel meer inzichten uit je data halen door ze te koppelen met andere bronnen. En daar zijn er meer van dan je denkt – […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Duurzaamheidkompas

Duurzaamheid is nog niet top-of-mind bij de online shopper

Voor retailers is de online shopper een interessante doelgroep. Online voedingsmiddelen aankopen is op dit moment echter nog een niche: 10% van de consumenten doet het. Het DuurzaamheidKompas, een periodiek onderzoek naar actuele duurzaamheidthema’s van Schuttelaar & Partners (S&P) en SAMR (SmartAgent MarketResponse), laat onder meer zien dat de online shopper op het gebied van duurzaamheid en gezondheid een […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Nextdoor

Top of Flop: Nextdoor

Beter een goede buur dan een verre vriendGoed contact met de buren, sommige Nederlanders zweren erbij, terwijl anderen de naaste buren misschien vaag kennen. Nextdoor gaat uit van het gezegde ‘een goede buur is beter dan een verre vriend’ en verwacht dat Nederlanders behoefte hebben aan (meer) contact met de buren. Dit faciliteren ze met […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

SAMR richt nieuw label op, gericht op innovatie door design thinking

SAMR Design Lab combineert design thinking met fact-based analyse.Leusden, 7 april 2016 – Customer Science company SAMR start per direct met een nieuw label: SAMR Design Lab. Het nieuwe label richt zich op het intensief betrekken van de eindgebruiker bij design thinking. Op die manier ontstaan innovaties gebaseerd op gefundeerde klantinzichten, die daardoor aansluiten op […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Benut de kracht van klantfeedback

Gebruik alle bronnen, combineer en leer!We vertellen niets nieuws als we zeggen dat bedrijven het belang van customer experience onderschrijven. Veel organisaties zijn bezig met verbeterprogramma’s en investeren actief in optimalisatie van de klantervaring. Een goede zaak. Maar uiteraard wil je aansluitend weten hoe klanten jouw inspanningen waarderen. Om vervolgens van die klantervaringen te leren […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

De optimale customer experience: Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2016

“Klantgerichtheid en customer centricity zijn thema’s geworden waar de ondernemer en marketeer in Nederland prominent aandacht aan schenken.” Willem Brethouwer, directeur van het marktonderzoeksbureau SAMR, opent met deze stelling de sessie ‘De optimale Customer Experience’. Een bijeenkomst met ruim 60 bezoekers in aanloop naar de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2016.KanaalproblematiekRuim 70 procent […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Proposition Architects

Proposition Architects nieuwe associate partner SAMR

Leusden, 17 maart – Marktvindersbureau SAMR en Proposition Architects slaan de handen ineen om organisaties te helpen bij het ontwikkelen van nieuwe proposities op basis van nieuwe markt- en klantinzichten. De samenwerking gaat per direct van start.Onderscheidende duurzame klantrelatiesPeter de Boer en Jan Heuvel, oprichters van Proposition Architects hebben hun sporen in strategische marketing en […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Zes nieuwkomers in de top-10 van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Voor het eerst een telecombedrijf bij de tien klantvriendelijkste bedrijvenLeusden, 7 maart 2016 – De nominaties voor de negende editie van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland zijn bekend. Voor het eerst is onder de genomineerden ook een telecombedrijf. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens het CustomerFirst Gala in Utrecht op 21 april aanstaande.De genomineerden zijn, […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Nummer 50 t/m 11 Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Afgelopen weken hebben we de nummers 50 t/m 11 van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland via social media bekend gemaakt. Hieronder de uitslag in één oogopslag, inclusief het cijfer. Mooie scores, wij worden blij van zoveel klantvriendelijkheid!11.   Van der Valk7,9512.   Ikea7,9513.   DA drogist7,9114.   FBTO7,8915.   Plus7,8916.   Miss Etam7,8917.   De Tuinen7,8818.   Hornbach7,8519.   M&S7,8320.   Etos7,8221.   Hoogvliet7,7822.   Primera7,7823.   Zalando7,7524.   […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

de RET

Hoe de RET medewerkers klantgerichter maakt

Uitgaande van het principe ‘blije medewerkers zorgen voor blije klanten’, besloot de Rotterdamse openbaar vervoerder de RET drie jaar terug om de betrokkenheid van haar medewerkers te vergroten en tegelijkertijd de klantgerichtheid een impuls te geven. De case werd 29 februari behandeld tijdens een betrokken medewerkers.Jessica Jonasse, specialist in medewerker- en klantbeleving bij SAMR, constateert […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

To switch or not to switch?

In januari organiseerden wij, in aanloop naar de bekendmaking van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland, een Connect & Inspire sessie over switchen. In CustomerFirst 2-2016 verscheen een artikel over dit event. Meer leren over klantvriendelijkheid? Bekijk onze events.

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

onderzoek onder SW-medewerkers

Standaard medewerkers-tevredenheidsonderzoek onder SW-medewerkers werkt niet

5 verschillen en oplossingenMedewerkers zijn de wind in de zeilen van de organisatie. Tevreden en betrokken werknemers zorgen voor extra windkracht. Met een medewerkerstevredenheidsonderzoek voorkom je dat smeulende ontevredenheid en frustraties uitgroeien tot een verlammend probleem. Maar standaardmethodieken werken niet altijd. Bijvoorbeeld onder werknemers die wat meer moeite hebben om hun mening kenbaar te maken. Hóe […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Correspondents' Dinner

Nederland vindt Correspondents’ Dinner voor herhaling vatbaar

Youp van ’t Hek favoriete kandidaatspreker voor volgend jaar Leusden, 12 februari 2016 – 88 procent van Nederlanders vindt het Correspondents’ Dinner voor herhaling vatbaar. Meer dan de helft van Nederland waardeert dat een politicus zich bezighoudt met humor. Een kwart ziet dat echter liever niet. Voor de stemintentie hoeft Rutte het niet te doen: 73 […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Kitchen Burger

Top of Flop: Kitchen Burger bij New York Pizza

Van snelle pizza naar eerlijke burgersNew York Pizza komt met een nieuw concept: de Burger Kitchen. Verse, zelfgemaakte, luxe hamburgers zonder E-nummers, maar juist met een gezonde dosis liefde. Deze luxe hamburgers worden gemaakt van 100% rundvlees en helemaal vers én warm thuisbezorgd. Mooie woorden van de pizzabakkers.Dat de vraag naar verse burgers van kwaliteit […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

SAMR Data Creatives

SAMR start big data label

SAMR Data Creatives richt zich op combineren  meerdere databronnenLeusden, 1 februari 2016 – Marktvindersbureau SAMR (SmartAgent MarketResponse) start vandaag met SAMR Data Creatives. Het nieuwe label richt zich specifiek op het slim combineren van verschillende databronnen om bedrijven beslis- en stuurinformatie aan te reiken.Een groot deel van het leven speelt zich online af en de […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Big data voor beginners: zijn mijn data wel geschikt? [checklist]

De geboorteplaatsen van je familieleden, de leeftijden van alle kinderen in Groep 4B van de basisschool of het aantal verkochte saucijzenbroodjes op het Centraal Station van Utrecht? Eerder schreef ik al dat je, om te beginnen met big data, vooral small moet starten. De 4 V’s van Big Data Maar let op: niet alle gegevens […]

Populair artikel
Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Dien degene die de klant dient

Als een klant contact wil, dan wil hij dat direct. Hij kiest het kanaal dat op dat moment het beste uitkomt. Twitter, e-mail of telefoon. Met de nadruk op ‘op dat moment’. Want het kan zomaar zijn dat hij een gesprek begint via de e-mail, maar het voortzet via de telefoon. Net hoe zijn pet […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Big data, big bullshit? Kom naar het MIE 2016

Big data, big bullshit? Een hype? Zeker niet! Die enorme hoeveelheid data is van onschatbare waarde. Maar je moet wel weten waar je moet zoeken. En wat je moet doen. Wees creatief! Dan zijn de mogelijkheden eindeloos. Dat laten Pascal van Hattum (director SAMR Data Creatives), Jos Sentel (Third Place) en Martijn van Weert (Stadsconcepten) […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Crisis is voorbij? Code rood geldt nog!

We halen weer adem. De economische crisis achter de rug. De bedrijven die hebben overleefd, stappen voorzichtig in het licht aan het einde van de tunnel. Opgepast. Het is naïef om de dezelfde bedrijfsvoering te voeren als voor de crisis. Dit is niet dezelfde wereld. Om de stemming bij bedrijven in één woord te omschrijven: […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Bas Peters

B2B expert Bas Peters versterkt SAMR

Leusden, 15 januari 2016 – Het team van SAMR is weer uitgebreid. Per 1 januari 2016 is Bas Peters gestart als principal consultant. Bas (45) is specialist customer experience met ruim 20 jaar ervaring, met name in de B2B sector.Jorgen Botermans, algemeen directeur SAMR: “We hebben mooie opdrachten in de B2B markt en zien mooie […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Zo zorgt Netflix voor een optimaal waarderingssysteem

Netflix wil een nieuw waarderingssyteem voor films en series ontwikkelen. Nu werken ze nog met een vijf-sterrensysteem. Daar zijn ze niet helemaal tevreden over. Het komt er in het kort op neer dat kijkers veel te kritisch zijn. Middelmatige films krijgen vaak een slechte beoordeling, terwijl ze bijvoorbeeld wel onderhoudend zijn om naar te kijken. […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Medewerkerbeleving: de orde van de dag

Iedereen heeft wel eens een mindere werkdag. Daar is niks mis mee. Vaak blijven deze onopgemerkt en lost de mineur vanzelf op. Maar soms helpt het als de werkgever een helpende hand of een luisterend oor biedt. Dan moet je natuurlijk wel in de gaten hebben dat er wat speelt bij de medewerker. En dat […]

Populair artikel
Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

All in one Fondü

Top of Flop: All in one Fondü

Alles of niks?Bij de winter hoort winterse kost: boerenkool met worst, stevige erwtensoep en een dampende pan kaasfondue. Maar waar de meeste Nederlanders met gemak een goede stamppot op tafel toveren, vinden we de Zwitserse kaasfondue toch een stukje lastiger. Daarom bestaan er al jaar en dag kant-en-klare pakjes kaasfonduekaas. Even opwarmen in een fonduepannetje […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Cendris Sluit 3-jarig contract met SAMR voor inzet SAMR panel

Leusden, 4 januari 2016 – Onderzoeksbureau SAMR (SmartAgent MarketResponse) en Cendris (onderdeel van PostNL) hebben een driejarig contract gesloten. Cendris gaat de komende drie jaar gebruik maken van het panel van SAMR voor haar onderzoek op gebied van campagne-effectiviteit en klantinzicht. Onderdeel van dit contract is de overname van Consumeningen, het consumentenpanel van Cendris. Consumeningen wordt […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Kerstmarketing. Marketeers gaan en masse voor knusse gezelligheid

Nederlandse consumenten geven dit jaar meer dan 1,5 miljard euro extra uit aan de decemberfeestdagen.  De eindejaarsrally is voor retailers hét moment van de waarheid. Supermarkten, kledingwinkels, cadeauwinkels, tuincentra, zowel on- als offline, trekken om het hardst aan de consument. Er wordt geknokt voor iedere euro die wordt besteed. De marketingmachines draaien overuren. Maar waar […]

Populair artikel
Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Kloteklanten of klotebedrijven?

Bijna negen jaar geleden verscheen het boek Kloteklanten van Egbert Jan van Bel. In de tussentijd is gelukkig veel veranderd in de relatie tussen klanten en organisaties. Regelmatig worden positieve verhalen gedeeld. Dat juich ik van harte toe. Sterker, wij stimuleren deze positieve ontwikkelingen met het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Toch blijkt de praktijk vaak […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Case: betrokken medewerkers verbeteren klanttevredenheid van Veenman

Een printer is een printer. Als hij stuk is moet hij zo snel mogelijk gemaakt worden. Als het servicecontract afloopt sluit je een nieuw contract af. Zo werkte het bij Veenman. Het antwoord op elke vraag was ‘een printer’. Maar is het wel zo simpel? Is dat voldoende voor oprecht tevreden klanten? Sterker nog, zijn […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Top of flop: Bloompost

Zeg het met bloemen?Juist in deze digitale tijd blijft het leuk om echte post te ontvangen. En als dat dan ook nog eens bloemen zijn, dan is het helemaal een verrassing. Die verwacht je niet via de post. Daar speelt Bloompost handig op in. Via Bloompost kun je een bosje rozen in een doosje versturen. […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Kerst 2016; we versieren massaal en het mag weer wat kosten

Afgelopen weekend puilden de tuincentra uit. Het eerste weekend na Sinterklaas is het in Nederland traditioneel tijd voor de Grote Kerstmetamorfose. De tijd dat we genoegen namen met een kerstboom en een stalletje, liggen achter ons. Met Sinterklaas gaan we vooral voor ouderwetse gezelligheid, surprises en pepernoten. Maar kerst heeft zich ontwikkeld tot een eigentijdse […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Wat Facebook goed doet en Yippie niet

Gulle gevers? Of een slimme tactiek.Een organisatie die zowel liefdadig is als commercieel. Het een sluit het ander niet uit. Vaak zien we liefdadigheid als een positieve eigenschap voor een organisatie. Maatschappelijk verantwoord, bij hen voelen we ons op ons gemak. Zij doen iets goeds voor de wereld. Consumenten laten, afhankelijk van wie je bent […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Extreme Customer Engagement

Extreme Customer Engagement. Dat was de naam van het event waar ik dinsdag 8 december bij aanwezig was. Alleen de naam geeft al stof tot nadenken. Zijn we na klanttevredenheid, NPS en CES toe aan de volgende stap? Betrokken klanten, die je organisatie niet alleen aanbevelen, maar een stap verder gaan. Zoals Ria, de grootste fan […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Patiënt én arts zijn gebaat bij goede informatie

Artsen zijn positief over de communicatie met hun patiënten als die goed geïnformeerd op het spreekuur komen. Ruim 70% van de artsen en medisch specialisten vindt dat patiënten ook steeds beter geïnformeerd zijn. En 81% van de artsen zegt dat dit leidt tot een goed gesprek. Driekwart van de zorgverleners denkt dat patiënten de kwaliteit […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

De 3 V’s van medewerkersonderzoek

Vertrouwen, verbeteren en verbondenheid. Het zou niet misstaan als slogan van een willekeurige politieke partij. Voor mij zijn het sleutelbegrippen voor medewerkersonderzoek. De 3 V’s van medewerkersonderzoek zijn bepalend voor, tijdens en na het onderzoek. Ze zorgen niet alleen voor een succesvol onderzoek, maar ook dat je doelen behaald worden.1.VertrouwenNiet elke medewerker durft ongezouten zijn […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Top of Flop: Outfittery

Kleren maken de man?Uren door de stad struinen. Winkel in, winkel uit. Om uiteindelijk toch in de allereerste winkel te slagen. Een uitje voor de gemiddelde vrouw, maar een marteling voor de meeste mannen. Veel mannen houden niet van shoppen, maar willen wel goed voor de dag komen. Voor hen is er nu ‘Outfittery’. Een […]

Populair artikel
Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Duurzaam is geen trucje. Duurzaam zit in je DNA

Dit weekend werd er wereldwijd gedemonstreerd in aanloop naar de klimaattop in Parijs. Zelfs het demonstratieverbod in Parijs weerhield mensen niet hun mening te verkondigen. Via een stil schoenenprotest lieten zij toch hun stem horen.Duurzaam is hot. Het aantal zonnepanelen op de Nederlandse daken groeit gestaag. Net zoals het aantal elektrische auto’s. Consumenten dragen graag hun […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Sint vs Santa, de strijd is nog niet gestreden

“Black Friday, vandaag 15% extra korting!” Een van de aanbiedingsmails uit mijn mailbox van afgelopen vrijdag. Ook in Nederland proberen winkels klanten te trekken met deze traditionele Amerikaanse shopdag. Black Friday – de dag na Thanksgiving – is in Amerika een begrip. En een compleet gekkenhuis. Horden klanten drommen samen in de warenhuizen. Getrokken door […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Jacobs Kars Design Strategie nieuwe associate partner van SAMR

Onze nieuwste associate partner is Jacobs Kars Design Strategy, bestaande uit Joris Jacobs en Willem Kars. Joris is strategisch designer en filosoof en Willem is designstrateeg. Samen met SAMR de perfecte partners voor productontwikkeling. De visie van Joris, Willem en onze directeur Willem Brethouwer op productontwikkeling lees je in het artikel ‘Verhalen van de klant zijn de nieuwe cijfers’ uit Sigma.

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Ledenterugloop bij sportbonden terugdringen in 4 stappen

Het water staat de sportbonden aan de lippen. Teruglopende ledenaantallen, weinig animo voor een bestuursfunctie en nieuwe sporten vormen een bedreiging voor de toekomst van het sporten in verenigingsverband. Bestuurders staan met de handen in het haar, maar doen desondanks weinig. Terwijl de oplossing in hun eigen kaartenbakjes zit.Een veranderende rol voor sportbondenBestuurders lopen vaak […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Case: hoe krijg je Werkspot in de media?

Stel, je wilt een nieuwe badkamer. Of je dak lekt. Wat de situatie ook is, als huisbezitter moet je regelmatig klussen. Dan is het fijn om een vakman in te schakelen. Werkspot biedt hierbij uitkomst. Op hun website worden professionele klussers aan consumenten gekoppeld. De consument moet Werkspot dan natuurlijk wel weten te vinden. Om […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Top-20 populaire cadeauwinkels voor de feestdagen

Nederlanders laten de decemberfeesten niet ongemerkt voorbij gaan. Uit ons onderzoek naar de eindejaarsrally in retail blijkt dat maar liefst 86% van de huishoudens dit jaar Sinterklaas of kerst viert. En dat mag wat kosten. We geven dit jaar ruim 1,5 miljard extra uit voor de feestdagen. Het wordt dus ook een eindejaarsfeest voor de […]

Populair artikel
Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Heeft u klachten? Vertel het anderen!

Waar gewerkt wordt vallen spaanders. En dus heeft iedere organisatie wel eens te maken met klagende klanten. De tijd dat klagers van het kastje naar de muur, en vervolgens naar buiten gebonjourd werden, is gelukkig voorbij. Dat moet ook wel, want voor je het weet word je aan de digitale schandpaal genageld. Vliegen de rotte […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Inspiratie voor het kerstdiner, waar vind je dat?

De afgelopen week viel mij vooral de eindejaarsrally in foodretail op. De supermarkten struikelen over elkaar heen om bij de consument in de gunst te komen. “Albert Heijn is weer helemaal terug” kopte het Financieele Dagblad afgelopen week. Dick Boer – de topman van Ahold – legde uit dat de consument weer iets vaker voor […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Gezellig shoppen voor de feestdagen, waar kan dat nog?

Vorig weekend was ik een middagje shoppen in Utrecht. Heerlijk met dit weer, het lijkt wel of we de herfst gewoon overslaan. De terrassen zaten vol, het was gezellig druk. En natuurlijk was er het vertrouwde geluid van de bloemenkoopman. “Zonnebloemen! 10 voor 5 Euro! Wie maakt me los?!“ Door die zomerse taferelen was ik […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Aan de slag met big data: zo maak je er chocola van

De sensoren die BP in 650 oliebronnen heeft geïnstalleerd, spugen ieder kwartier een half miljoen metingen uit. Hoeveel olie er uit een bron komt, hoeveel zoet water erin gespoten wordt, hoe vol allerlei opslagtanks zitten, hoe zout het grondwater is, welke apparaten er gaan sputteren… Alles om data-analisten te helpen voorspellen hoeveel olie er nog […]

Populair artikel
Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Doe de achterdeur dicht!

Je kent het wel. Je komt een winkel binnen en zo’n kauwgom kauwend meisje vraagt vanaf een paar meter afstand of ze je ergens mee kan helpen. De verveeldheid straalt er vanaf. Dan is het een verademing als je een verkoopster treft die je vriendelijk groet, maar je wel lekker je gang laat gaan. En […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Zo kan V&D populairder worden dan de Bijenkorf

Waarom zou je in hemelsnaam een evenement schrappen waar je 2 miljoen bezoekers mee trekt? Lef. Cojones. Ik heb het over de Bijenkorf die de stekker uit de Drie Dwaze Dagen trekt. Sinds 1984 al een begrip, maar na dit jaar dus niet meer graaien in bakken met koopjes. Het past niet meer in de […]

Populair artikel
Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Bijna helft mkb-bedrijven te koop bij goed bod

Jaarlijkse Marktlink Bedrijfsovername-Monitor: Ondernemers willen verkopen, maar niet ‘te koop’ staanBijna de helft van de mkb-bedrijven wordt verkocht bij een goed bod. Eigenaren hebben wel een onrealistisch beeld van de werkelijke bedrijfswaarde. Zo verwachten zij dat hun bedrijf gemiddeld negen keer de jaarwinst oplevert, terwijl in de praktijk blijkt dat de verkoopwaarde vier tot zes […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Persbericht: SAMR neemt Service Check over

Leusden, 27 oktober – SAMR (SmartAgent MarketResponse) breidt haar portfolio uit door de overname van branchegenoot Service Check. Dat hebben beide bedrijven vandaag bekend gemaakt. De overname brengt onderzoekexpertise op het gebied van medewerker-engagement en klantbeleving samen.Onderzoekbureau Service Check is gespecialiseerd in medewerker- en klant-engagementonderzoek. Jessica Jonasse, eigenaar van Service Check: “Ik zocht een partij […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Back to the future: dit is de enige constante van klantgedrag

Er is maar een constante in klantgedrag: de klant wil het liefst direct, snel, in één keer goed, met het grootste gemak en persoonlijke aandacht geholpen worden. Wat dat precies inhoudt voor het inrichten van klantcontact, verandert met de jaren. Enkele jaren geleden was social media support bijvoorbeeld nog bijzaak, nu is het voor sommige […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Wat autodealers kunnen leren van de opticiens

Waarom is er eigenlijk geen elektronisch patiëntendossier voor auto’s? Dan kunnen autodealers auto’s en contacten onderhouden ook nadat de deal rond is.Zie hier de samenstelling van mijn privéwagenpark: mijn leaseauto, de bolide van mijn vriendin en onze camper. De jaarplanning: woon-werkverkeer voor mijn vriendin en mij. Rond februari gaan we op wintersport met mijn auto. […]

Populair artikel
Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Top of flop: Dr. Oetker mug cake

Heel Holland Bakt… in de magnetron?Ping! Klaar is de cake!  Een cake die je in een minuutje in de magnetron bereidt staat in schril contrast met de ‘Heel Holland Bakt-hype’. Er is een culinaire tweestrijd gaande. Aan de ene kant zitten we massaal voor de buis voor hoogstandjes bij ‘Heel Holland Bakt’, terwijl we aan […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Terugloop big data binnen marketing? Nee hoor!

De nieuwe hype is om big data als hype te bestempelen.In werkelijkheid is het al geïntegreerd. Big data is in marketing zelfs nog nooit zo aanwezig geweest als nu. Maar onder een nieuwe dekmantel: de ‘vergoogle-isering’ van bedrijven.Big data zit inderdaad aan de achterkant van haar hype. Maar het zet door. Het institutionaliseert. Nagenoeg elke […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Geloven waar je voor staat, no compromise

Nederlanders kunnen goed zeuren. Zeker als het gaat om de service van bedrijven. Niet snel genoeg reactie op je mail? Te lang in de wacht? Hup, dat zetten we direct op twitter, #fail. En eerlijk is eerlijk, ook ik begon met een negatief voorbeeld in mijn vorige blog over de zes Gouden Regels. Eigenlijk jammer […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Vier op de tien Nederlanders bewust bezig met duurzaamheid

Ruim vier op de tien van de consumenten geeft momenteel aan bewust bezig te zijn met duurzaamheid, de hoogste piek tot nu toe. In 2009 gaf nog 33% aan dat duurzaamheid een belangrijk thema is. Dat blijkt uit het Duurzaamheidkompas, een periodiek onderzoek naar actuele duurzaamheidthema’s van Schuttelaar & Partners en SAMR.Verantwoordelijk voor een duurzaam […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Van ratio naar emotie; kinderlijk eenvoudig

“Welkom bij BSO Bzzzonder. Belt u voor plaatsing? Toets 1. Belt u voor financiële zaken? Toets 2. Belt u voor personele zaken? Toets 3. Heeft u andere vragen? Toets 4. Fijne dag!”Zo’n telefoonriedeltje kennen we wel. Een kittge vrouwenstem, of een zalvend mannenstem die ons door het keuzemenu heen loodst. En misschien nog een blij […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

De 6 gouden regels voor een klantvriendelijk bedrijf

Hoe simpel het ook klinkt, zelfs de grootste merken omhelzen de basics van klantvriendelijkheid nog niet. Dit heb ik zelf weer aan den lijve ondervonden, toen ik de app van Fox Sport downloadde. Als voetballiefhebber heb ik een abonnement op Fox Sport en om de wedstrijden ook op mijn mobiel te bekijken, heb ik de […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Persbericht: SAMR en BBP Media gaan samen in zee

Uitreiking award Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland tijdens CustomerFirst galaSamenwerking SAMR en BBP Media om bewustwording rond klantgerichtheid te vergrotenContinue meting naar Klantvriendelijkste Bedrijf van NederlandBekendmaking Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland tijdens CustomerFirst gala 2016Leusden, 30 september 2015 – SAMR – SmartAgent MarketResponse gaat een samenwerking aan met uitgever BBP Media om de bewustwording rondom klantgerichtheid te […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

SAMR breidt uit met vier jonge talenten

Onderzoekbureau SAMR (SmartAgent MarketResponse) heeft vier jonge talenten aangetrokken om haar team te versterken. Tikor Kroese is in augustus gestart als Strategic Designer. In september en oktober zijn Marco Vugts, Veerle van Son en Chris van Waes als Data Creative gestart.Tikor KroeseTikor (27 jaar) heeft strategisch product design gestudeerd in Delft. Hij heeft o.a. als community manager/strategisch […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Case: De klantreis van de oriënterende rechtenstudent

De keuze voor je studie is nogal bepalend voor de rest van je verdere loopbaan. Niet zo gek dus, dat de keuze voor een bachelor- of masteropleiding voor veel studenten moeilijk is. Jaarlijks melden ruim 1.750 scholieren zich aan voor een juridische opleiding aan de Universiteit Leiden. Na het eindexamen en de loting starten 1.050 […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Top of Flop: Heineken minibier

Heineken weet met minibier geen nieuwe behoefte te creëren Elk goed concept speelt in op een consumer insight. Dat is niets nieuws. De verkopende partij weet wat de klant wil en verzint daar een bijpassend product bij. In dat kader verbaast het mij dat Heineken nu met een mini-variant van haar bier komt. Welk consumer […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Weinig vertrouwen in financiële beleid

18% van de Nederlanders heeft vertrouwen in het financiële beleid van regering. Nederlanders willen vooral meer geld naar veiligheid en justitie, defensie en ouderenzorg Lastenverlichting en geen verdere bezuinigingen. Dat zou het vertrouwen van de Nederlanders in het financiële beleid van deze regering toch moeten stimuleren. Niets is minder waar. Slechts 18% van de Nederlanders […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

CASE: Sensemaking in het Ziekenhuis

Het Slingeland Ziekenhuis te Doetinchem heeft duidelijke kernwaarden: betrokken, deskundig, gastvrij. En dan ook nog eens verkozen worden tot het meest Patiëntvriendelijke Ziekenhuis van 2014. Patiëntenzorg staat voorop. Dat is iets om trots op te zijn. En uit te dragen. Een verhaal vertellen voor de mensen die je behandelt. Dat kan alleen als je weet […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Case: Aanpak peukenproblematiek Lijnbaan Rotterdam

Voor Nederland Schoon organiseerden we samen met Heartbeat Strategy een sensemaking sessie om de peukenproblematiek op de Lijnbaan in Rotterdam aan te pakken.   

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Case: customer journeys bij PostNL

De kans is zeer groot dat je wel eens een brief of pakketje hebt gekregen van PostNL. De oranje-witte busjes rijden stad en land af om brievenbussen te voorzien van verse inhoud. Waar het ontvangen van een pakketje vroeger nog bijzonder was, is dat nu gemeengoed geworden. Door de opkomst van het internet bestellen Nederlanders […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Show me you care!

Deze zomer trok ik met mijn gezin door de VS. Daar hebben we op heel wat plaatsen geslapen. Nog voordat ik mijn volgende bestemming bereikt had, zat er vaak al een verzoek in mijn mailbox om het vorige verblijf te evalueren. Ook in Nederland krijg ik regelmatig dergelijke verzoekjes. Van mijn garagebedrijf. Verzekeraar. Webwinkels. Het […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Gefeliciteerd!

Vorige week was ik jarig. Vroeger was dat een belevenis. De spanning voor de grote dag resulteerde in slapeloze nachten. Weken van tevoren begon ik al met aftellen door kruisjes te zetten op de kalender. Op de dag zelf werd ik altijd bizar vroeg wakker. Op mijn teentjes sloop ik naar beneden om te kijken […]

Populair artikel
Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>