header-image

Case: Wie kent Werkspot?

Een professional huren voor een klus kan op het online platform van Werkspot. Dat matcht bezoekers aan gekwalificeerde klussers. Na afloop krijgt de klusser online een review en een rapportcijfer voor zijn werk. Daar heb je alleen wel bezoekers voor nodig. En klussers. En die moeten weten wie je bent. Werkspot startte een consumentencampagne om de naamsbekendheid van het merk te vergroten. De Effect Findr van SAMR monitorde de effectiviteit van de campagne op een aantal merk-KPI’s.

Top of mind 

SAMR begon met een nulmeting. Tijdens de campagne volgden vijf vervolgmetingen met speciale aandacht voor de belangrijkste KPI van Werkspot: “Top-of-Mind” merkbekendheid. Dat houdt in dat de consument jouw naam noemt wanneer hem wordt gevraagd welke merken hij binnen jouw segment kent. Ook werd er gekeken naar nieuwe kansen voor Werkspot. Welke groepen mensen zouden überhaupt op het internet naar klussers zoeken. Waar staan ze nu? En op welke kenmerken kan Werkspot zich nóg meer profileren?

Verdub..driedubbeling!

De campagne bleek effectief. Niet alleen waren de rapportcijfers meer dan voldoende – een 6,7 voor televisie, radio scoorde zelfs nog een tiende hoger – ook werden de doelstellingen bereikt. De Top-of-Mind merkbekendheid groeide van 6% in december 2013, naar 14% in april 2015. Ruim een verdubbeling in iets meer dan een jaar tijd. De totale merkbekendheid verdriedubbelde zelfs: van 16% naar 49%! Effect Findr laat zien hoe het merk Werkspot zich door de tijd ontwikkelt. Wat de campagne oplevert. Effect Findr helpt Werkspot ook om de volgende stap te zetten. Kansen te vinden. Tijd om de markt nog verder te veranderen! 

The following two tabs change content below.
Webredactie

Webredactie

Webredactie

Alle berichten van Webredactie