header-image

SAMR Customer Behaviour




SAMR CUSTOMER BEHAVIOUR

Disruptive innovation is aan de orde van de dag. Morgen is alles al weer anders dan vandaag. Vermogen om te veranderen is dan ook essentieel voor organisaties. Dat vereist een strategische heroriëntatie. Dat vereist continue informatie. De informatie van morgen, want voor je het weet ben je van gisteren.

 

Bekijk hoe we dat doen
Klantgedrag voorspellen

Wij zijn een customer science company. Wij kennen klanten door en door en weten hun gedrag daardoor goed te voorspellen. Zo helpen wij jouw organisatie onderdeel te worden en te blijven van de belevingswereld van je klanten. Dit doen we door factbased inzichten. Inzicht in je klanten, inzicht in medewerkers en inzicht in de wereld om je heen. Alles met maar één doel: jouw kansen duidelijk maken. Vlijmscherp. Jij hoeft ze alleen nog maar te grijpen. En als je dat doet, ben je niet alleen voorbereid op de veranderingen van morgen, maar geef je ze zelf vorm.

Nieuws, blogs en cases



LEES HET HELE ARTIKEL >

BSR Quality Planner

Sanoma | SBS en SAMR lanceren BSR Quality Planner

Kwalitatieve mediaplanning met waarden van 150+ merken mogelijk Leusden, 23 maart 2017 – Het crossmediale mediabedrijf Sanoma | SBS en marktonderzoeksbureau SAMR (SmartAgent MarketResponse) lanceren gezamenlijk de BSR Quality Planner. Deze nieuwe kwalitatieve tool voegt een extra dimensie aan mediaplanning toe; naast de gebruikelijke socio-demografische gegevens is er ook de beschikking over psychografische gegevens.   […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Customer Experience

Waarom we in data-land meer SRV man moeten zijn.

Fans van Big Data, sorry: ik moet hier persoonlijk worden. Echt verkopen aan tevreden klanten doe je nog altijd met een mens tot mens benadering, data zijn daarbij een hulpmiddel . Waarom je data moet combineren en vervolgens met die kennis naar de mensen toe moet. En ook: wat er niet deugt aan veel social […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Top of Flop: RoadGuard

Betalen voor wat je gebruikt. Klinkt logisch. Dat is precies het idee van RoadGuard, een nieuwe pechdienst. Zonder abonnementskosten, met vaste, duidelijke tarieven. Voor die ene keer in de vier jaar dat we gemiddeld met autopech stranden. Is dit initiatief van Centraal Beheer een serieuze bedreiging voor de wegenwacht?   Goed idee RoadGuard is behoorlijk […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Een merkambassadeur van 15

Hoe vakkenvuller Stijn ambassadeur werd van Hoogvliet

Een artikel over medewerkersmotivatie. Oftewel: hoe je ervoor zorgt dat je personeel jouw boodschap waarmaakt. Maar dit keer geen preken voor eigen parochie, nee, een oprecht compliment. Hoe een bedrijf zijn nieuwe personeel fantastisch begeleidt, ondervind ik als een zoon van vrienden aan de slag gaat bij Hoogvliet.   Het begin Ik spreek een vriend […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

rol overheid in gezond en duurzaam voedsel

Persbericht: Consument verwacht dat overheid gezond en duurzaam voedsel goedkoper maakt

Den Haag – 71% van de consumenten vindt dat we de komende jaren meer aandacht aan gezonde en duurzame voeding moeten besteden, dat blijkt uit de resultaten van het 17e Duurzaamheidskompas gezond en duurzaam voedsel dat Schuttelaar & Partners samen met SAMR heeft uitgevoerd. Om dit te realiseren is er volgens 70% van de consumenten […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

klachten

Klachten komen van loyale klanten.

Klagende klanten. Niemand zit er op te wachten. Omdat klagende klanten nogal eens worden verward met zeurende klanten. En dat is iets totaal anders! Klagende klanten zijn namelijk loyale klanten: ze willen met je door. Zo bezien is de klacht een groot goed. 6 eenvoudige spelregels voor het oplossen van klachten maak je de relatie […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

Bekijk meer >

Zo doen we dat



BSR

Mensen identificeren zich met merken. Dat biedt kansen. Want jouw ideale klant heeft zich al subtiel, maar duidelijk blootgegeven.
BEKIJK DEZE PROPOSITIE >>

Connect & Inspire

Jij weet waar het om draait; de klant. De klant staat centraal. Dat wéten jouw medewerkers ongetwijfeld ook. Maar vóelen ze het?
BEKIJK DEZE PROPOSITIE >>

Customer Cube

Echt klantgericht werken, daar heb je al veel voor in huis. Medewerker- en klantonderzoek bijvoorbeeld. Hoe zet je ze in voor concrete verbeterkansen?
BEKIJK DEZE PROPOSITIE >>

Customer Journey Mapping

Een klant die aanklopt bij jouw bedrijf. Een buitenkans. Weten hoe jouw klant jouw bedrijf ervaart. Dat opent deuren.
BEKIJK DEZE PROPOSITIE >>

Direct Feedback

Is elk klantcontact, hoe klein ook, een kans? Absoluut! Maar dan moet je weten hoe het beter kan. Door continu feedback te vragen én te analyseren. 
BEKIJK DEZE PROPOSITIE >>

Een dagje strand

Een dagje naar het strand van Noordwijk, maar dan wel thuiskomen met een basisidee voor een nieuwe propositie.
BEKIJK DEZE PROPOSITIE>>

Medewerkers-
onderzoek

Weet jij hoe betrokken en gemotiveerd jouw medewerkers zijn?
BEKIJK DEZE PROPOSITIE >>

SAMR Scope

Je hebt een idee. Jij bent er helemaal van overtuigd. Dit gaat werken. Je collega’s zijn verdeeld. Maar jij wilt weten hoe je klanten erover denken.
BEKIJK DEZE PROPOSITIE >>

SmartAllies

Zelf online onderzoek doen. Mogelijk gemaakt door professionele onderzoekers. Dan weet je dat aan alle is gedacht.
BEKIJK DEZE PROPOSITIE >>

 

GEEF DE VERANDERINGEN VAN MORGEN ZELF VORM

Neem contact op met Paulien Schieven

Beslist.nl
Marktlink
Nederlandse Gasunie
Gemeente Almere
Agrifirm
G1000
De Nationale Ombudsman
VODW
VISA
Spoorwegmuseum
DMG
DAS Rechtsbijstand
Landal Greenparks
Trendhopper
Consumentenbond
ZuidOostZorg
Werkspot
Vitens
Staatsbosbeheer
SNS
Emté Supermarkten
Shell
Schuttelaar & Partners
Sanoma
RTL Nederland
Ronald McDonald Kinderfonds
PostNL
Oxxio
Nestlé
Natuurmonumenten
Nationale Nederlanden
Mars
Luzac College
Luxor
Leaseplan
Latei
KNVB
KNLTB
KNHB
Interpolis
Holland Casino
Heinz
Heineken
Heijmans
Greenchoice
FrieslandCampina
Essent
Enexis
Driezorg
Delta Lloyd
De Friesland Zorgverzekeraar
De Bijenkorf
Bruynzeel Keukens
Brunel
Bouwinvest
Blue Sky Group
Beter Bed
BankGiro Loterij
Aviko
Autoriteit Consument & Markt
ASR Nederland
ANWB
Alliander
Ziggo
Ymere
Wehkamp
UPC
Univé
Stoptober
STER
ONVZ
NS
Monuta
Meeùs
KPN
Jumbo Supermarkten
Randstad
HEMA
Dunlop
Douwe Egberts
Bol.com
Achmea
Eneco