DL_ani



SAMR DESIGN LAB

Innovaties zijn essentieel om voorbereid te zijn op de veranderingen van morgen. Design thinking is een belangrijk instrument voor innovatie, maar de eindgebruiker zelf wordt nog te weinig in het proces betrokken. SAMR Design Lab brengt hier verandering in. We gaan aan de slag met een multidisciplinair team van designers, customer scientists, de opdrachtgever én de eindklant. 

 

Bekijk hoe we dat doen
Design onderbouwen met data

Bij ons draait alles om innovatie vanuit co-creatie tussen designers, customer scientists en eindgebruikers. Met als resultaat originele en creatieve oplossingen, gebaseerd op menselijk gedrag en geplaatst in de juiste context. Designers beseffen namelijk heel goed dat je de eindgebruiker meer moet betrekken in het designproces, maar in de praktijk gebeurt het te weinig. Dat is niet zo gek, ieder zijn specialisme. Maar zo worden veel innovaties nog altijd gebaseerd op aannames en inside out gedachtegoed.

Krachten bundelen
Wij duiken samen in de wereld van de klant en achterhalen objectief zijn behoeften door het ophalen van klantverhalen. Tijdens het ontwikkelproces werken we intensief samen. Een multidisciplinair team van designers, customer scientists, de opdrachtgever én de eindklant. We versterken elkaar en gaan net zo lang door tot het goed is. Innovaties zijn er om de klant te helpen. Is de klant niet tevreden, gaan we terug naar de tekentafel. We onderbouwen innovaties met data. Factbased design thinking. Zo ben jij verzekerd van succesvolle innovaties.

Nieuws, blogs en cases



LEES HET HELE ARTIKEL >

MIE

SAMR op het MIE 2017

Ook dit jaar is SAMR aanwezig op het MIE. Het thema is ‘Food for thought’ en dat geven wij graag. Weg met oude modellen Bijvoorbeeld tijdens de presentatie van Willem Brethouwer en Roxanne van Gaalen; ‘weg met de oude marketing- en strategiemodellen‘. Zij laten zien dat de huidige tijd vraagt om een nieuwe manier van […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Innovatie verzekeraars

Verzekeraars moeten gaan innoveren

Tientallen miljarden euro’s gingen er de afgelopen jaren naar FinTech, maar waarom zien we nog zo weinig echte innovaties in verzekeringen? Die vraag was de aanleiding voor een rondetafelgesprek. Wat kunnen de vertrouwde verzekeraars leren van de ‘T-Shirtjongens’ van Lemonade en Trov? En wat heeft een organisatie nu écht nodig om te veranderen.   Onder […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Design Thinking

Design Thinking is eng.

We blíjven huiverig voor de grootste doorbraak in het vernieuwingsdenken: design thinking. Een pleidooi om uit je comfortzone te treden. En hoe je prima met een klein project kunt beginnen.   Innovatie is hot. Googel het woord en je krijg meer dan 8 miljoen hits. Innovation levert er maar liefst 447 miljoen op. Steeds meer […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Gebruiker+

Gebruiker+

Voor een succesvolle innovatie start je minimaal met de eindgebruiker in gedachten. Design thinking gaat een stap verder en draait om het sámen ontwikkelen van een nieuw product of dienst. De eindgebruiker wordt tijdens het hele innovatieproces nauw betrokken. Misschien is een echt design thinking traject voor jouw organisatie nog een brug te ver, maar […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

design thinking

De kracht van Design Thinking

In een hotel blijft een knuffel liggen. Zo’n smoezelig konijntje. De medewerkers kunnen die knuffel in de bak met gevonden voorwerpen gooien. Dat doen ze niet. In plaats daarvan verplaatsen ze zich in de eigenaar. Een klein kind, ongetwijfeld heel verdrietig. En doordat ze zich verplaatsen in de gevoelens van de klant, komen ze tot […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

8 momenten

Onderzoek saai? 8 momenten die ik voor geen goud had willen missen

De mooiste baan van de wereld? Dat is die van mij. Ik kom namelijk bij de mensen thuis. Ja, dat deed de RVS in de jaren ’80 ook. Maar dat doen wij nog steeds. We komen ook graag op hun werkplek of op een interviewlocatie. Een deep-dive in het leven van mensen, daar draait het […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

design thinking

Over design thinking.

Ziggo Muziek, het Nederlandse alternatief voor Spotify. Of de FiNBOX van Rabobank, ING en ABN AMRO. Ze flopten, omdat ze bedacht werden vanuit marketingdenken, de wensen van de eindgebruiker speelden geen rol. Een beetje designer zou dat nooit zijn overkomen. Die had de consument als uitgangspunt genomen.  Een verhaal over potjes kauwgom, telefoons en waarom […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

SAMR richt nieuw label op, gericht op innovatie door design thinking

SAMR Design Lab combineert design thinking met fact-based analyse.Leusden, 7 april 2016 – Customer Science company SAMR start per direct met een nieuw label: SAMR Design Lab. Het nieuwe label richt zich op het intensief betrekken van de eindgebruiker bij design thinking. Op die manier ontstaan innovaties gebaseerd op gefundeerde klantinzichten, die daardoor aansluiten op […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Proposition Architects

Proposition Architects nieuwe associate partner SAMR

Leusden, 17 maart – Marktvindersbureau SAMR en Proposition Architects slaan de handen ineen om organisaties te helpen bij het ontwikkelen van nieuwe proposities op basis van nieuwe markt- en klantinzichten. De samenwerking gaat per direct van start.Onderscheidende duurzame klantrelatiesPeter de Boer en Jan Heuvel, oprichters van Proposition Architects hebben hun sporen in strategische marketing en […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

RTL

De SAMR Connect & Inspire sessie van RTL Nederland.

Om te weten wat adverteerders bezig houdt, doen alle media digitale klanttevredenheidonderzoeken. Maar RTL Nederland durfde een stap verder te gaan.  De afdeling Branded Content van RTL ging in een SAMR Connect & Inspire sessie met adverteerders aan tafel. Het loonde. Ludo Sanders die een blikje cola drinkt in Goede Tijden Slechte Tijden, de prominente rol […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

CASE: Sensemaking in het Ziekenhuis

Het Slingeland Ziekenhuis te Doetinchem heeft duidelijke kernwaarden: betrokken, deskundig, gastvrij. En dan ook nog eens verkozen worden tot het meest Patiëntvriendelijke Ziekenhuis van 2014. Patiëntenzorg staat voorop. Dat is iets om trots op te zijn. En uit te dragen. Een verhaal vertellen voor de mensen die je behandelt. Dat kan alleen als je weet […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Case: Aanpak peukenproblematiek Lijnbaan Rotterdam

Voor Nederland Schoon organiseerden we samen met Heartbeat Strategy een sensemaking sessie om de peukenproblematiek op de Lijnbaan in Rotterdam aan te pakken.   

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Case: stroomstoring in beeld voor Liander

Liander is netbeheerder van zo’n drie miljoen huishoudens in Nederland. Zij zorgen ervoor dat deze huishoudens voorzien worden van energie. Op 27 maart 2015 kampte een groot deel van Noord-Holland en een deel van Flevoland met een stroomstoring. Oorzaak? Een technisch defect in een hoogspanningsstation van Tennet. Liander is netbeheerder van het getroffen gebied en […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Case: Interpolis leert van Rabobank tijdens Connect & Inspire

Glashelder! Dat is de campagne waarmee Interpolis communiceert waar zij voor staan. Transparantie van organisatie en producten. De Rabobank is de belangrijkste partner voor Interpolis en er wordt nauw samen gewerkt. Om die relatie glashelder te houden, voert SAMR al een aantal jaren kwantitatief onderzoek uit naar de samenwerking. Met daarin niet alleen aandacht voor […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

Zo doen we dat



Connect & Inspire

Jij weet waar het om draait: de klant. De klant staat centraal. Als een mantra. Dat je ‘s ochtends in de spiegel vijf keer herhaalt. Jouw medewerkers wéten dat vast ook. Maar vóelen ze het? Connect & Inspire haalt de kloof tussen werknemers en klanten weg.
BEKIJK DEZE PROPOSITIE >>

Blended Marketing

De juiste marketingcocktail, daar gaat het om. Blended marketing noemen wij dat. Maar hoe stel je de juiste blend samen om tot het beste marketingresultaat voor jouw organisatie te komen?
BEKIJK DEZE PROPOSITIE >>

Experience Flow

De klant is het uitgangspunt bij innovaties. Maar heb je de hele klantreis duidelijk in beeld.  Óók de context van die klantreis? Met ervaringen en emoties van alle stakeholders waarmee je te maken krijgt? Zorg voor een scherp vizier!
BEKIJK DEZE PROPOSITIE >>

Samen bouwen

Je klant niet alleen betrekken bij je innovatie, maar sámen bouwen. Dat kan. En nog snel ook. Je gaat 2,5 dag intensief aan de slag, met als resultaat een concrete, onderbouwde en onweerstaanbare propositie waar je direct mee aan de slag kan.
BEKIJK DEZE PROPOSITIE >>

Smash Hit

Een innovatie met de zekerheid dat het een topper wordt. Daar zoek je naar. Maar hoe krijg je die zekerheid? Wij helpen je die hit waar je naar zoekt te produceren. In een maand. Dat is flink bikkelen, maar na afloop heb je wel een smash hit in handen.
BEKIJK DEZE PROPOSITIE >>

Die Drie

Hoe kom je tot een doeltreffende en vernieuwende oplossing? Met Die Drie. Een multidisciplinair team van millennials. Met een frisse blik en een berg creativiteit en vooral; zonder beperkende kaders. Altijd op zoek naar de perfecte oplossing.
BEKIJK DEZE PROPOSITIE >>

 
 

INNOVATIES GEBASEERD OP DE WENSEN VAN JE KLANT

Meer informatie? Neem contact op met Manette Hazelaar

Beslist.nl
Marktlink
Nederlandse Gasunie
Gemeente Almere
Agrifirm
G1000
De Nationale Ombudsman
VODW
VISA
Spoorwegmuseum
DMG
DAS Rechtsbijstand
Landal Greenparks
Trendhopper
Consumentenbond
ZuidOostZorg
Werkspot
Vitens
Staatsbosbeheer
SNS
Emté Supermarkten
Shell
Schuttelaar & Partners
Sanoma
RTL Nederland
Ronald McDonald Kinderfonds
PostNL
Oxxio
Nestlé
Natuurmonumenten
Nationale Nederlanden
Mars
Luzac College
Luxor
Leaseplan
Latei
KNVB
KNLTB
KNHB
Interpolis
Holland Casino
Heinz
Heineken
Heijmans
Greenchoice
FrieslandCampina
Essent
Enexis
Driezorg
Delta Lloyd
De Friesland Zorgverzekeraar
De Bijenkorf
Bruynzeel Keukens
Brunel
Bouwinvest
Blue Sky Group
Beter Bed
BankGiro Loterij
Aviko
Autoriteit Consument & Markt
ASR Nederland
ANWB
Alliander
Ziggo
Ymere
Wehkamp
UPC
Univé
Stoptober
STER
ONVZ
NS
Monuta
Meeùs
KPN
Jumbo Supermarkten
Randstad
HEMA
Dunlop
Douwe Egberts
Bol.com
Achmea
Eneco