KLANTVRIENDELIJKSTE BEDRIJF VAN NEDERLAND

De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland vindt sinds 2007 jaarlijks plaats. Het Klantvriendelijkste Bedrijf – een initiatief van SAMR (SmartAgent MarketResponse) en Beeckestijn Business School – is ontstaan naar aanleiding van een onderzoek naar de ervaringen van Nederlanders met grote Nederlandse organisaties voor het boek ‘Kloteklanten’. Lees meer >>

De winnaar van 2015 wordt bekend gemaakt tijdens het CustomerFirst gala op 21 april 2016. 

Laatste berichten over klantvriendelijkheid



LEES HET HELE ARTIKEL >

juiste medewerkers

Gouden regels voor klantvriendelijkheid: het begint met de juiste medewerkers

Klantvriendelijk? Dat wil elk bedrijf zijn. Maar hoe word je dit? Er is een aantal regels waar je als bedrijf op moet letten. De eerste regel? Start met de juiste medewerkers. Als je mensen vraagt wat ze onder klantvriendelijkheid verstaan, beginnen zij bijna altijd over het prettige contact met de mensen van een bedrijf. Zij […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

dien de klant

Dien degene die de klant dient

Als een klant contact wil, dan wil hij dat direct. Hij kiest het kanaal dat op dat moment het beste uitkomt. Twitter, e-mail of telefoon. Met de nadruk op ‘op dat moment’. Want het kan zomaar zijn dat hij een gesprek begint via de e-mail, maar het voortzet via de telefoon. Net hoe zijn pet […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Kloteklanten of klotebedrijven

Kloteklanten of klotebedrijven?

Bijna negen jaar geleden verscheen het boek Kloteklanten van Egbert Jan van Bel. In de tussentijd is gelukkig veel veranderd in de relatie tussen klanten en organisaties. Regelmatig worden positieve verhalen gedeeld. Dat juich ik van harte toe. Sterker, wij stimuleren deze positieve ontwikkelingen met het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Toch blijkt de praktijk vaak […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

heart-love-i-love-you-love-moo

Extreme Customer Engagement

Extreme Customer Engagement. Dat was de naam van het event waar ik dinsdag 8 december bij aanwezig was. Alleen de naam geeft al stof tot nadenken. Zijn we na klanttevredenheid, NPS en CES toe aan de volgende stap? Betrokken klanten, die je organisatie niet alleen aanbevelen, maar een stap verder gaan. Zoals Ria, de grootste fan […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

De genomineerden

De genomineerden worden 7 maart 2016 bekend gemaakt.

Oud-winnaars

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland wordt al sinds 2007 bekend gemaakt. Winnaars zijn: Jumbo (2007 en 2008), Ikea (2009), Landal GreenParks (2010), DA Drogisten (2011), Miss Etam (2012), PLUS (2013) en ANWB (2014)

De KLANT

De KLANT is de enige glossy in Nederland, geheel over klantvriendelijkheid. Download hier de laatste editie. Met daarin o.a. interviews met Bas Hoogland, Marga de Jager (ANWB) en Karen Keeman (Rijkmuseum).