KLANTVRIENDELIJKSTE BEDRIJF VAN NEDERLAND

De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland vindt sinds 2007 jaarlijks plaats. Het Klantvriendelijkste Bedrijf – een initiatief van SAMR (SmartAgent MarketResponse) en Beeckestijn Business School – is ontstaan naar aanleiding van een onderzoek naar de ervaringen van Nederlanders met grote Nederlandse organisaties voor het boek ‘Kloteklanten’. Lees meer >>

De winnaar van 2015 wordt bekend gemaakt tijdens het CustomerFirst gala op 21 april 2016. 

Laatste berichten over klantvriendelijkheid



LEES HET HELE ARTIKEL >

Kloteklanten of klotebedrijven

Kloteklanten of klotebedrijven?

Bijna negen jaar geleden verscheen het boek Kloteklanten van Egbert Jan van Bel. In de tussentijd is gelukkig veel veranderd in de relatie tussen klanten en organisaties. Regelmatig worden positieve verhalen gedeeld. Dat juich ik van harte toe. Sterker, wij stimuleren deze positieve ontwikkelingen met het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Toch blijkt de praktijk vaak […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

heart-love-i-love-you-love-moo

Extreme Customer Engagement

Extreme Customer Engagement. Dat was de naam van het event waar ik dinsdag 8 december bij aanwezig was. Alleen de naam geeft al stof tot nadenken. Zijn we na klanttevredenheid, NPS en CES toe aan de volgende stap? Betrokken klanten, die je organisatie niet alleen aanbevelen, maar een stap verder gaan. Zoals Ria, de grootste fan […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

klachten

Heeft u klachten? Vertel het anderen!

Waar gewerkt wordt vallen spaanders. En dus heeft iedere organisatie wel eens te maken met klagende klanten. De tijd dat klagers van het kastje naar de muur, en vervolgens naar buiten gebonjourd werden, is gelukkig voorbij. Dat moet ook wel, want voor je het weet word je aan de digitale schandpaal genageld. Vliegen de rotte […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

hou de achterdeur dicht - oprechte betrokkenheid

Doe de achterdeur dicht!

Je kent het wel. Je komt een winkel binnen en zo’n kauwgom kauwend meisje vraagt vanaf een paar meter afstand of ze je ergens mee kan helpen. De verveeldheid straalt er vanaf. Dan is het een verademing als je een verkoopster treft die je vriendelijk groet, maar je wel lekker je gang laat gaan. En […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

De genomineerden

De genomineerden worden 7 maart 2016 bekend gemaakt.

Oud-winnaars

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland wordt al sinds 2007 bekend gemaakt. Winnaars zijn: Jumbo (2007 en 2008), Ikea (2009), Landal GreenParks (2010), DA Drogisten (2011), Miss Etam (2012), PLUS (2013) en ANWB (2014)

De KLANT

De KLANT is de enige glossy in Nederland, geheel over klantvriendelijkheid. Download hier de laatste editie. Met daarin o.a. interviews met Bas Hoogland, Marga de Jager (ANWB) en Karen Keeman (Rijkmuseum).