KLANTVRIENDELIJKSTE BEDRIJF VAN NEDERLAND

De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland vindt sinds 2007 jaarlijks plaats.
Het Klantvriendelijke Bedrijf is ontstaan naar aanleiding van een onderzoek naar de ervaringen van Nederlanders met grote Nederlandse organisaties voor het boek ‘Kloteklanten’. Lees meer >>


De winnaar van 2015 wordt bekend gemaakt tijdens het CustomerFirst gala op 21 april 2016.

Een initiatief van SAMR (SmartAgent MarketResponse) en Beeckestijn Business School  

Laatste berichten over klantvriendelijkheid



LEES HET HELE ARTIKEL >

Het geheim van Simyo

Ontbijtsessie: Het geheim van Simyo

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Simyo-post-it-wand

Van verbazing naar verwondering: Simyo is het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland

Tijdens het CustomerFirst Gala op 21 april is Simyo door consumenten uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Dat verbaast je wellicht. Simyo? Wij moeten eerlijk bekennen, toen wij de resultaten van het onderzoek voor het eerst onder ogen kregen, waren we net zo verbaasd als jij. Hoe kan het dat een relatief onbekende speler […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

IMG_0731

Simyo uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Leusden, 21 april 2016 – Simyo is uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2015. De KPN-dochter is het eerste telecombedrijf ooit dat de top-10 heeft gehaald en legt direct beslag op de titel. De winnaar, acht branchewinnaars en de Klantvriendelijkste Medewerker zijn gisteravond bekend gemaakt tijdens het CustomerFirst Gala. Het Klantvriendelijkste Bedrijf is een […]

Populair artikel
Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

KVB confetti

Zes nieuwkomers in de top-10 van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Voor het eerst een telecombedrijf bij de tien klantvriendelijkste bedrijvenLeusden, 7 maart 2016 – De nominaties voor de negende editie van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland zijn bekend. Voor het eerst is onder de genomineerden ook een telecombedrijf. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens het CustomerFirst Gala in Utrecht op 21 april aanstaande.De genomineerden zijn, […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

kvb_logo_fc_nr1_2015

Nummer 50 t/m 11 Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Afgelopen weken hebben we de nummers 50 t/m 11 van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland via social media bekend gemaakt. Hieronder de uitslag in één oogopslag, inclusief het cijfer. Mooie scores, wij worden blij van zoveel klantvriendelijkheid!11.   Van der Valk7,9512.   Ikea7,9513.   DA drogist7,9114.   FBTO7,8915.   Plus7,8916.   Miss Etam7,8917.   De Tuinen7,8818.   Hornbach7,8519.   M&S7,8320.   Etos7,8221.   Hoogvliet7,7822.   Primera7,7823.   Zalando7,7524.   […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

de RET

Hoe de RET medewerkers klantgerichter maakt

Uitgaande van het principe ‘blije medewerkers zorgen voor blije klanten’, besloot de Rotterdamse openbaar vervoerder de RET drie jaar terug om de betrokkenheid van haar medewerkers te vergroten en tegelijkertijd de klantgerichtheid een impuls te geven. De case werd 29 februari behandeld tijdens een betrokken medewerkers.Jessica Jonasse, specialist in medewerker- en klantbeleving bij SAMR, constateert […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

To Switch or not to switch

To switch or not to switch?

In januari organiseerden wij, in aanloop naar de bekendmaking van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland, een Connect & Inspire sessie over switchen. In CustomerFirst 2-2016 verscheen een artikel over dit event. Meer leren over klantvriendelijkheid? Bekijk onze events.

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

klant centraal

8 tips om je klant op een onderscheidende manier centraal te stellen

Bedrijven zitten middenin het belangrijkste veranderingsproces ooit: de klant centraal stellen. Dat klinkt niet zo ingewikkeld, maar is toch lastiger dan het lijkt. Met streven naar een hogere klanttevredenheid ga je het verschil niet maken. Maar hoe dan wel? 8 tips om je klant op een onderscheidende manier centraal te zetten.Voor veel organisaties is ‘de […]

Populair artikel
Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

juiste medewerkers

Gouden regels voor klantvriendelijkheid: het begint met de juiste medewerkers

Klantvriendelijk? Dat wil elk bedrijf zijn. Maar hoe word je dit? Er is een aantal regels waar je als bedrijf op moet letten. De eerste regel? Start met de juiste medewerkers. Als je mensen vraagt wat ze onder klantvriendelijkheid verstaan, beginnen zij bijna altijd over het prettige contact met de mensen van een bedrijf. Zij […]

Populair artikel
Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

dien de klant

Dien degene die de klant dient

Als een klant contact wil, dan wil hij dat direct. Hij kiest het kanaal dat op dat moment het beste uitkomt. Twitter, e-mail of telefoon. Met de nadruk op ‘op dat moment’. Want het kan zomaar zijn dat hij een gesprek begint via de e-mail, maar het voortzet via de telefoon. Net hoe zijn pet […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Kloteklanten of klotebedrijven

Kloteklanten of klotebedrijven?

Bijna negen jaar geleden verscheen het boek Kloteklanten van Egbert Jan van Bel. In de tussentijd is gelukkig veel veranderd in de relatie tussen klanten en organisaties. Regelmatig worden positieve verhalen gedeeld. Dat juich ik van harte toe. Sterker, wij stimuleren deze positieve ontwikkelingen met het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Toch blijkt de praktijk vaak […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

heart-love-i-love-you-love-moo

Extreme Customer Engagement

Extreme Customer Engagement. Dat was de naam van het event waar ik dinsdag 8 december bij aanwezig was. Alleen de naam geeft al stof tot nadenken. Zijn we na klanttevredenheid, NPS en CES toe aan de volgende stap? Betrokken klanten, die je organisatie niet alleen aanbevelen, maar een stap verder gaan. Zoals Ria, de grootste fan […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

klachten

Heeft u klachten? Vertel het anderen!

Waar gewerkt wordt vallen spaanders. En dus heeft iedere organisatie wel eens te maken met klagende klanten. De tijd dat klagers van het kastje naar de muur, en vervolgens naar buiten gebonjourd werden, is gelukkig voorbij. Dat moet ook wel, want voor je het weet word je aan de digitale schandpaal genageld. Vliegen de rotte […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

hou de achterdeur dicht - oprechte betrokkenheid

Doe de achterdeur dicht!

Je kent het wel. Je komt een winkel binnen en zo’n kauwgom kauwend meisje vraagt vanaf een paar meter afstand of ze je ergens mee kan helpen. De verveeldheid straalt er vanaf. Dan is het een verademing als je een verkoopster treft die je vriendelijk groet, maar je wel lekker je gang laat gaan. En […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

no compromise

Geloven waar je voor staat, no compromise

Nederlanders kunnen goed zeuren. Zeker als het gaat om de service van bedrijven. Niet snel genoeg reactie op je mail? Te lang in de wacht? Hup, dat zetten we direct op twitter, #fail. En eerlijk is eerlijk, ook ik begon met een negatief voorbeeld in mijn vorige blog over de zes Gouden Regels. Eigenlijk jammer […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Fox sports app

De 6 gouden regels voor een klantvriendelijk bedrijf

Hoe simpel het ook klinkt, zelfs de grootste merken omhelzen de basics van klantvriendelijkheid nog niet. Dit heb ik zelf weer aan den lijve ondervonden, toen ik de app van Fox Sport downloadde. Als voetballiefhebber heb ik een abonnement op Fox Sport en om de wedstrijden ook op mijn mobiel te bekijken, heb ik de […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Visual Direct Feedback (bijgesneden)

Show me you care!

Deze zomer trok ik met mijn gezin door de VS. Daar hebben we op heel wat plaatsen geslapen. Nog voordat ik mijn volgende bestemming bereikt had, zat er vaak al een verzoek in mijn mailbox om het vorige verblijf te evalueren. Ook in Nederland krijg ik regelmatig dergelijke verzoekjes. Van mijn garagebedrijf. Verzekeraar. Webwinkels. Het […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Een stralende klant, zo doe je dat web

Een stralende klant, zo doe je dat!

Nog even snel online een strandjurkje bestellen voordat je op vakantie gaat. Zo belandde ik laatst op een voor mij nieuwe webshop; Je m’appelle. Lekker Frans. Ik kwam al helemaal in de vakantiesferen, ook al is het gewoon een Nederlandse webshop. Het gaat allemaal om de beleving. Ik bestelde een jurkje en kreeg meteen een […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

baboon-655313_1280

Zo klagen jouw klanten

‘Klachtensite bedondert de boel’, kopte de Telegraaf over klachtensite Klacht.nl. De website biedt een platform waar consumenten kunnen klagen, en bedrijven op de klachten kunnen reageren. Maar de grote bedrijven lenen zich niet voor het format. Om te reageren moeten ze betalen. En dat weigeren ze terwijl de consument wel blijft klagen. Dat is geen […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Acceptgiro

Contactcenter: van vraagbaak naar probleemoplosser

Een betaling via een acceptgiro. Die je vervolgens bij de bank door de brievenbus moest gooien. Wie herinnert het zich nog? Zo’n vijftien jaar geleden nog de gewoonste zaak van de wereld. Nu lijkt het een ver verleden. Een betaling doe je in een paar minuten. Gewoon via je telefoon.  Nieuwe technologie zorgt ervoor dat […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

De winnaar van 2015

Simyo Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Oud-winnaars

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland wordt al sinds 2007 bekend gemaakt. Winnaars zijn: Jumbo (2007 en 2008), Ikea (2009), Landal GreenParks (2010), DA Drogisten (2011), Miss Etam (2012), PLUS (2013) en ANWB (2014)

De KLANT

De KLANT is de enige glossy in Nederland, geheel over klantvriendelijkheid. Vraag hier de nieuwste editie aan, met o.a. een interview met Simyo en KLM.