Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

 

Een initiatief van SAMR 

 

KLANTVRIENDELIJKSTE BEDRIJF VAN NEDERLAND

De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is de publieksprijs van de CustomerFirst Awards.
Het Klantvriendelijkste Bedrijf is ontstaan naar aanleiding van het boek ‘Kloteklanten’. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens het CustomerFirst Gala op 20 april 2017. 
Meer over het Klantvriendelijkste Bedrijf>>  

Laatste berichten over klantvriendelijkheid



LEES HET HELE ARTIKEL >

moeilijk doen

Een oude fout: moeilijk doen!

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Even een nachtje bijboeken bleek voor ons Amerikaanse hotel nogal een opgave. Via booking.com kon het wél snel geregeld worden. Het maakte mij weer eens overduidelijk waarom ‘doe niet moeilijk over formaliteiten’ één van de Gouden Regels voor klantvriendelijkheid is. En dat online spelers dat spel vaak […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Coolblue Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2017

Coolblue Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2017

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Utrecht, 20 april 2017 – Coolblue is door de consument uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Vorig jaar wist de webshop voor het eerst de top-10 te bereiken en dit jaar leggen zij beslag op de titel. Daarmee laten ze Greetz (2) en Landal GreenParks (3) achter […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Genomineerd KVB 2017

5 nieuwkomers bij genomineerden voor tiende editie Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Leusden, 7 maart 2017 – De tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland 2017 zijn bekend. De genomineerden zijn maandag 6 en dinsdag 7 maart tijdens de jaarlijkse nominatietour van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland op de hoogte gebracht. De kanshebbers voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2017 zijn […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

MBA in big data

MBA in big data. 3) verkopen met behulp van Big Data

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Het was een peperduur Italiaans jasje. De stof was zijdezacht en de taillering strak. In de spiegel zag ik mezelf als zakenman uit Rome. ‘Ik neem het,’ glunderde ik. ‘Hm’, antwoordde de verkoper ‘eigenlijk vind ik het u niet staan.’ Een half uur later wandelde ik naar […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Een merkambassadeur van 15

Hoe vakkenvuller Stijn ambassadeur werd van Hoogvliet

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Een artikel over medewerkersmotivatie. Oftewel: hoe je ervoor zorgt dat je personeel jouw boodschap waarmaakt. Maar dit keer geen preken voor eigen parochie, nee, een oprecht compliment. Hoe een bedrijf zijn nieuwe personeel fantastisch begeleidt, ondervind ik als een zoon van vrienden aan de slag gaat bij […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

klachten

Klachten komen van loyale klanten.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Klagende klanten. Niemand zit er op te wachten. Omdat klagende klanten nogal eens worden verward met zeurende klanten. En dat is iets totaal anders! Klagende klanten zijn namelijk loyale klanten: ze willen met je door. Zo bezien is de klacht een groot goed. 6 eenvoudige spelregels voor […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

open de deur

Gerrit Piksen bezocht in Oostenrijk een zuivelfabriek.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Deze zomer bezocht ik in Oostenrijk de fabriek van een zuivelmerk. We mochten alles bekijken en alles werd uitgelegd. Het was van een hartverwarmende openheid en: het zette me aan het denken. Moeten wij in Nederland ook niet veel meer onze keukendeuren open zetten? Een analyse over […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Direct feedback verzoeken in de mail.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Je regelt een paar zaken online en vervolgens ontploft je mailbox. ‘Wat vond u van onze service?’ ‘Hoe heeft u het contact met ons ervaren?’. Laten we oppassen dat de Nederlandse consument er niet gek van wordt. Direct feedback is een prachtig middel, zo houden we het […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

KPI

Meten we wel de juiste dingen?

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Ieder jaar presenteert de NS haar stiptheidscijfers aan de overheid. Ruim 85 % van de treinen rijdt op tijd. Dat is conform de afspraak met de overheid, dus: KPI’s gehaald, NS tevreden. Maar de reiziger die weer eens op een vertraagde trein staat te wachten zal daar […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

bandit plate

Klantvriendelijkheid zit in kleine dingen.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Onlangs gaf ik een presentatie ‘Hoe word je het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland?’. Uitdagend thema. waar je hele weekenden op de hei over kunt gaan delibereren. Maar het antwoord is eigenlijk heel eenvoudig: aandacht. De Bandit Plate case bewijst het.  Een restaurant biedt op de kaart een […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Update klantvriendelijkste bedrijf

Update Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Thuiswinkels doen het weer beter Zo halverwege het jaar is een mooi moment voor een tussentijdse duik in de resultaten van het onderzoek naar klantvriendelijkheid. Hoe hangt de vlag er op dit moment bij? Zien we opvallende ontwikkelingen in klantvriendelijkheid?Wat direct opvalt; ook in 2016 ligt de lat […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Simyo

Simyo wil geen allemansvriend zijn

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Telecommer zet hoge NPS in als marketinginstrumentHet is ongelooflijk, maar er zijn bedrijven die hun telefoonnummer op de website verstoppen. Omdat ze liever niet gebeld willen worden. “Dom!”, zei Gerrit Piksen, Manager Customer Ingelligence bij SAMR tijdens de ontbijtsessie van Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland waarin de winnaar […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Het geheim van Simyo

Ontbijtsessie: Het geheim van Simyo

Symio is het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Een verrassende winnaar voor velen. Wat is hun geheim?

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Simyo-post-it-wand

Van verbazing naar verwondering: Simyo is het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Tijdens het CustomerFirst Gala op 21 april is Simyo door consumenten uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Dat verbaast je wellicht. Simyo? Wij moeten eerlijk bekennen, toen wij de resultaten van het onderzoek voor het eerst onder ogen kregen, waren we net zo verbaasd als jij. […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Simyo uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Leusden, 21 april 2016 – Simyo is uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2015. De KPN-dochter is het eerste telecombedrijf ooit dat de top-10 heeft gehaald en legt direct beslag op de titel. De winnaar, acht branchewinnaars en de Klantvriendelijkste Medewerker zijn gisteravond bekend gemaakt tijdens […]

Populair artikel
Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

De optimale customer experience: Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2016

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.“Klantgerichtheid en customer centricity zijn thema’s geworden waar de ondernemer en marketeer in Nederland prominent aandacht aan schenken.” Willem Brethouwer, directeur van het marktonderzoeksbureau SAMR, opent met deze stelling de sessie ‘De optimale Customer Experience’. Een bijeenkomst met ruim 60 bezoekers in aanloop naar de verkiezing van […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Zes nieuwkomers in de top-10 van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Voor het eerst een telecombedrijf bij de tien klantvriendelijkste bedrijvenLeusden, 7 maart 2016 – De nominaties voor de negende editie van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland zijn bekend. Voor het eerst is onder de genomineerden ook een telecombedrijf. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens het CustomerFirst Gala […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Nummer 50 t/m 11 Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Afgelopen weken hebben we de nummers 50 t/m 11 van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland via social media bekend gemaakt. Hieronder de uitslag in één oogopslag, inclusief het cijfer. Mooie scores, wij worden blij van zoveel klantvriendelijkheid!11.   Van der Valk7,9512.   Ikea7,9513.   DA drogist7,9114.   FBTO7,8915.   Plus7,8916.   Miss Etam7,8917.   […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

de RET

Hoe de RET medewerkers klantgerichter maakt

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Uitgaande van het principe ‘blije medewerkers zorgen voor blije klanten’, besloot de Rotterdamse openbaar vervoerder de RET drie jaar terug om de betrokkenheid van haar medewerkers te vergroten en tegelijkertijd de klantgerichtheid een impuls te geven. De case werd 29 februari behandeld tijdens een betrokken medewerkers.Jessica Jonasse, […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

To switch or not to switch?

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.In januari organiseerden wij, in aanloop naar de bekendmaking van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland, een Connect & Inspire sessie over switchen. In CustomerFirst 2-2016 verscheen een artikel over dit event. Meer leren over klantvriendelijkheid? Bekijk onze events.Did you find apk for android? You can find new Free […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

De 8 next steps naar optimale klanttevredenheid

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Enquêtes, tevredenheidsonderzoek, big data: wie er alles aan heeft gedaan om zijn klanten te leren kennen, wacht fase twee. Aan de slág met al die kennis. Gerrit Piksen over de vertaalslag naar een organisatie die zijn klanten werkelijk bedient. Op naar maximale klanttevredenheid: de 8 regels volgens […]

Populair artikel
Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Klantvriendelijkheid = houding medewerkers.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Californië. Het begint zo goed: na een lange dag reizen checken we ’s avonds om 22 uur in bij een hotel. ‘How are you?’, straalt de afro-american dame achter de balie. Die zin horen we tig-keer op een dag. Maar bij haar is het anders, oprecht. Ik […]

Populair artikel
Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Dien degene die de klant dient

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Als een klant contact wil, dan wil hij dat direct. Hij kiest het kanaal dat op dat moment het beste uitkomt. Twitter, e-mail of telefoon. Met de nadruk op ‘op dat moment’. Want het kan zomaar zijn dat hij een gesprek begint via de e-mail, maar het […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Kloteklanten of klotebedrijven?

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Bijna negen jaar geleden verscheen het boek Kloteklanten van Egbert Jan van Bel. In de tussentijd is gelukkig veel veranderd in de relatie tussen klanten en organisaties. Regelmatig worden positieve verhalen gedeeld. Dat juich ik van harte toe. Sterker, wij stimuleren deze positieve ontwikkelingen met het Klantvriendelijkste […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Extreme Customer Engagement

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Extreme Customer Engagement. Dat was de naam van het event waar ik dinsdag 8 december bij aanwezig was. Alleen de naam geeft al stof tot nadenken. Zijn we na klanttevredenheid, NPS en CES toe aan de volgende stap? Betrokken klanten, die je organisatie niet alleen aanbevelen, maar een […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Heeft u klachten? Vertel het anderen!

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Waar gewerkt wordt vallen spaanders. En dus heeft iedere organisatie wel eens te maken met klagende klanten. De tijd dat klagers van het kastje naar de muur, en vervolgens naar buiten gebonjourd werden, is gelukkig voorbij. Dat moet ook wel, want voor je het weet word je […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Doe de achterdeur dicht!

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Je kent het wel. Je komt een winkel binnen en zo’n kauwgom kauwend meisje vraagt vanaf een paar meter afstand of ze je ergens mee kan helpen. De verveeldheid straalt er vanaf. Dan is het een verademing als je een verkoopster treft die je vriendelijk groet, maar […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Geloven waar je voor staat, no compromise

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Nederlanders kunnen goed zeuren. Zeker als het gaat om de service van bedrijven. Niet snel genoeg reactie op je mail? Te lang in de wacht? Hup, dat zetten we direct op twitter, #fail. En eerlijk is eerlijk, ook ik begon met een negatief voorbeeld in mijn vorige […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

De 6 gouden regels voor een klantvriendelijk bedrijf

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Hoe simpel het ook klinkt, zelfs de grootste merken omhelzen de basics van klantvriendelijkheid nog niet. Dit heb ik zelf weer aan den lijve ondervonden, toen ik de app van Fox Sport downloadde. Als voetballiefhebber heb ik een abonnement op Fox Sport en om de wedstrijden ook […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Show me you care!

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Deze zomer trok ik met mijn gezin door de VS. Daar hebben we op heel wat plaatsen geslapen. Nog voordat ik mijn volgende bestemming bereikt had, zat er vaak al een verzoek in mijn mailbox om het vorige verblijf te evalueren. Ook in Nederland krijg ik regelmatig […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Een stralende klant, zo doe je dat!

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Nog even snel online een strandjurkje bestellen voordat je op vakantie gaat. Zo belandde ik laatst op een voor mij nieuwe webshop; Je m’appelle. Lekker Frans. Ik kwam al helemaal in de vakantiesferen, ook al is het gewoon een Nederlandse webshop. Het gaat allemaal om de beleving. […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Zo klagen jouw klanten

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.‘Klachtensite bedondert de boel’, kopte de Telegraaf over klachtensite Klacht.nl. De website biedt een platform waar consumenten kunnen klagen, en bedrijven op de klachten kunnen reageren. Maar de grote bedrijven lenen zich niet voor het format. Om te reageren moeten ze betalen. En dat weigeren ze terwijl […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

LEES HET HELE ARTIKEL >

Contactcenter: van vraagbaak naar probleemoplosser

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.Een betaling via een acceptgiro. Die je vervolgens bij de bank door de brievenbus moest gooien. Wie herinnert het zich nog? Zo’n vijftien jaar geleden nog de gewoonste zaak van de wereld. Nu lijkt het een ver verleden. Een betaling doe je in een paar minuten. Gewoon […]

Lees volledig artikel

Lees het volledige artikel >>

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van 2017:

 

 

Benieuwd hoe de top-10 bedrijven op hun nominatie reageerden? Bekijk hier de filmjes van de nominatietour.

Oud-winnaars

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland wordt al sinds 2007 bekend gemaakt. Winnaars zijn: Jumbo, Ikea, Landal GreenParks, DA Drogisten, Miss Etam, PLUS, ANWB en Symio 

Gratis ebook

Naar aanleiding van tien jaar Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland schrijft Egbert Jan van Bel (Beeckestijn Business School) een serie van drie ebooks over klantvriendelijkheid. Vraag deel 1, ‘Customers, grab them by the wallet’, hier gratis aan.

 

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een initiatief van SAMR 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.