Onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Aan de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland gaat een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten vooraf. De respondenten worden willekeurig geselecteerd uit De Onderzoek Groep, het consumentenpanel van SAMR. In 2015 zijn er ruim 46.000 waarnemingen opgehaald.
 
Hoe kunnen wij meedoen aan het onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf?
 
Die vraag wordt ons regelmatig gesteld door bedrijven die hard werken aan hun klantgerichtheid. Dat snappen wij heel goed. Want door consumenten uitgeroepen worden tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een heel mooie beloning voor het harde werken. Bedrijven willen zicht dan ook graag aanmelden voor het onderzoek 
 
Maar helaas, dat kan niet. Je kunt je als bedrijf niet aanmelden voor het onderzoek. Maar wat moet ik dan wel doen, zul je je ongetwijfeld afvragen. Dat is eigenlijk heel simpel. Zorg dat je klantvriendelijk bent. Jouw klanten kunnen jou daar namelijk voor belonen.

Beloning van je klanten

Dat werkt zo: tijdens het onderzoek vragen wij respondenten uit ons panel voor een aantal branches bij welke bedrijven ze klant zijn. Vervolgens vragen we ze om deze bedrijven een score te geven per Gouden Regel en een score op klantvriendelijkheid. Die scores bepalen de ranking van de verkiezing.

Als jouw klanten tevreden zijn, zullen ze jou daarvoor belonen door je goed te beoordelen in het onderzoek.

Ondergrens

Het is wel zo dat we een ondergrens hanteren. Dat betekent dat je als bedrijf een bepaald marktaandeel nodig hebt. Is jouw marktaandeel klein, dan is het mogelijk dat je de ondergrens (100 waarnemingen) niet haalt. 


Naast de overall winnaar, worden ook branchewinnaars gekroond:
  • Retail
  • Retail non-food
  • Online
  • Energie
  • Banken
  • Telecom
  • Leisure
  • Verzekeraars

Ga terug