Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Waarom het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland?

In 2007 deed SAMR (toen nog MarketResponse) onderzoek onder consumenten voor het boek Kloteklanten van Egbert Jan van Bel. De conclusie: er ging veel mis. Klanten werden vaak gezien als noodzakelijk kwaad. Het Nederlandse bedrijfsleven was de klant uit het oog verloren. Dat moest anders. De klant centraal als thema werd – gelukkig – steeds hoger op de agenda gezet.
Maar het was niet alleen maar kommer en kwel. Er waren ook organisaties die hun klanten op een voetstuk zetten. En die organisaties wilden wij in het zonnetje zetten. Een podium bieden. Om te laten zien hoe het wel kan. Hoe het moet. Dat podium werd het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland.
Nadruk op positieve klantervaringen

De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland richt zich niet op negatieve, maar op positieve klantervaringen. Wij willen graag weten waarover klanten echt enthousiast zijn. Met deze verkiezing willen wij het Nederlandse bedrijfsleven wakker schudden. En wakker houden. Stilstand is achteruitgang.

Er is sinds 2007 gelukkig veel verbeterd in de omgang met klanten. Uit het onderzoek voor de eerste verkiezing van Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland bleek nog dat vier op de tien Nederlandse consumenten niet in staat waren om ook maar één klantvriendelijke ervaring met een Nederlands bedrijf te noemen.


Gaandeweg zijn steeds meer bedrijven de klant meer centraal gaan stellen. En dat merkten we in 2014, toen liefst 93% van de ondervraagden ten minste één klantvriendelijk bedrijf wist te benoemen.
Beloftes nakomen, bereikbaarheid, fouten oplossen en vriendelijk personeel zijn voor consumenten belangrijke waarden in de beoordeling van de meest klantvriendelijke bedrijven. Een echt klantvriendelijk bedrijf stelt de klant (weer) centraal door voor een persoonlijke benadering te kiezen!

Ga terug

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.