De Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland

 
Deze prijs hebben we te danken aan al onze medewerkers!
 
Dit is vaak de eerste zin die winnaars uitspreken nadat ze horen dat ze het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland zijn. En dat is niet zo gek, want je kunt als directie nog zo’n mooie strategie bedenken, uiteindelijk zijn het je medewerkers die het waar moeten maken.
 
Speciaal voor al die klantvriendelijke medewerkers hebben we in 2016 een nieuwe award in het leven geroepen. 
De Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland. 
Werkt bij jullie die collega die altijd net een stapje meer zet? Die altijd glimlachend aan het werk is? Die zich iedere dag met liefde inzet voor de klanten? Dan zou dat zomaar eens de Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland kunnen zijn.
Hoe het werkt

De top-25 en branchewinnaars van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland en de genomineerden van de CustomerFirst Vakprijzen (ncca) mogen één medewerker uit hun organisatie nomineren als Klantvriendelijkste Medewerker. Die nominatie moeten zij onderbouwen, want Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland word je niet zomaar. Uit de nominaties wordt de uiteindelijke winnaar gekozen door de jury, die bestaat uit niemand minder dan Bas Hoogland (Mr. Klantvriendelijkheid) en Egbert Jan van Bel (schrijver van het boek Kloteklanten).

De prijs

De winnaar wordt natuurlijk in het zonnetje gezet. Iemand die zo klantvriendelijk is, verdient een erepodium. Daarnaast wordt hij of zij ook nog uitgenodigd om – samen met partner, een vriend of vriendin – een weekend de gast te zijn van Bas Hoogland in de Heerlijkheid Vijlen.

Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland 2017:

1. Stienie Veldsink 
Gastvrouw horeca in de Efteling

Uit de inzendingen van de 25 Klantvriendelijkste Bedrijven en de NCCA genomineerden zijn in april 2017 zes uitzonderlijk klantvriendelijke medewerkers genomineerd, die door de jury zijn beoordeeld. Zij wezen Stienie Veldsink van de Efteling aan als Klantvriendelijkste Medewerker 2017.
 
De jury: “Stienie gaat voor een absoluut WOW-effect. En om dan ook nog ’s op te vallen in hét belevingsbedrijf van Nederland; De Efteling, moet je wel van héél goeie huize komen! Stienie is één met haar werkomgeving. Bij haar is het geen kunstje of een getraind toneelstukje, nee het komt helemaal uit haar hart. Ze snapt als geen ander waar het bij Klantvriendelijkheid om gaat: De kust verstaan het de ander meer dan naar de zin te maken en alle verwachtingen zien te overtreffen! En zij verstaat die kunst als geen ander!” 
 
Stienie Veldsink

 

Bekijk hoe Stienie haar prijs in ontvangst nam:

2. Vincent Regtop, allround medewerker kassa en kruidenierswaren bij PLUS

De jury: “Vincent is een ‘cultuurmaker’ eerste klas. En een goeie, prettige cultuur is dé voedingsbodem voor een Klantvriendelijk Bedrijf. Vincent vervult die rol met verve! Wellicht ligt er nog een toneel carriere in het verschiet. Maar voorlopig is men dolgelukkig bij de PLUS waar hij de klanten een dikke glimlach bezorgt en gaat voor een bijzondere beleving!”

3. Maude Verweij, social media egagement specialist bij Webcare Company / Philips Hue

De jury: ”Maude is het toonbeeld van ‘verantwoordelijkheid nemen’ en ‘buiten de lijntjes kleuren’.Zaken die zo belangrijk zijn voor Klantvriendelijke bedrijven én medewerkers. Maude gaat er helemaal voor en wil dat klanten volledig geholpen worden en ook nog héél snel! Daarbij gaat ze persoonlijk heel ver en dat siert haar. Ook haar collega’s is dit vaak opgevallen, vandaar dat zij haar hebben genomineerd. Een mooi mens met een ongelofelijk positieve werk nstelling!”

Eervolle vermeldingen
Joyce Jonkman, energieadviseur bij Nuon
‘De klantregisseur’, wordt Joyce genoemd. Met een luisterend oor en het vermogen om zicht in de schoenen van de klant te verplaatsen. Zo begrijpt ze wat er speelt en zorgt niet alleen voor de juiste oplossing, maar denkt ook nog eens drie stappen vooruit. Mooi voorbeeld is een chat met een zeer boze klant. Binnen de kortste keren weet Joyce zijn langlopende probleem op te lossen. Door de manier waarop is de klant veranderd in een fan van Joyce.
 
Laura van der Ploeg, customer service medewerker bij Greetz
Laura is het toonbeeld van ‘net dat extra stapje voor de klant’. Zo stelde ze alles in het werk om ervoor te zorgen dat een autistische jongen van 6 jaar zijn favoriete beer kon vervangen. Ook al bleek die niet bij Greetz vandaan te komen. En als een klant belt dat hij een fout heeft gemaakt, rent ze persoonlijk naar de productie om de betreffende order uit de duizenden orders vandaan te vissen.
 
Ria Slotboom – Keur, medewerkster service & sales bij TMG
Dat ‘oude’ medewerkers vastgeroest zitten, geldt zeker niet voor Ria. AL 33 jaar in dienst bij TMG, maar nooit te beroerd om nieuwe dingen te doen. Volgens haar collega’s is Ria een rots in de branding en geeft ze duidelijke tips. Ria zelf zegt: “nooit gedacht, maar ik ben een salestijger geworden!”

Ga terug