header-image

Mooie projecten

SAMR werkt voor verschillende opdrachtgevers. Voor het bedrijfsleven, maar ook voor non-profit organisaties. Voor lokale, provinciale en landelijke overheid. Om je een indruk te geven van onze opdrachten, vind je hier een aantal mooie cases.

BEKIJK CASE >

Weten wat er speelt en leeft binnen De Schoonmaak Coöperatie met het MTO SW

Een paar jaar na de samenvoeging van de schoonmaakafdelingen van drie SW-bedrijven (WSD, Diamant-groep en de WeenerXL) is het tijd om te kijken hoe de vlag er bijhangt bij De Schoonmaak Coöperatie. Zijn de medewerkers tevreden over hun werk nu de rust is weergekeerd? De Schoonmaak Coöperatie zet het medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) van SBCM in als […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

Een woonwijk ontwikkelen met WhatsApp

Nu ligt er nog veengrond, straks verrijst er een nieuwe woonwijk: Veenderij in Veenendaal-oost. Ontwikkelaar LATEI wil dat toekomstige bewoners vanaf het begin actief meedenken in het ontwikkelproces. En schakelt SAMR in voor een  WhatsApp sessie. Marktvinden is óók een app, verslag van een gedenkwaardige avond.De WoonworkshopOp de eerste ‘woonworkshop’ komen zo’n vijftig belangstellenden af. […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

Bruna

Hoe Bruna zijn omzet voor elke winkellocatie voorspelt

Een rekenmodel dat de omzet van een winkelvestiging op elke willekeurige locatie in Nederland voorspelt. Zeg maar het verschil tussen Kalverstraat 4 en de Blaak 16, in keiharde euro’s. Voor Bruna is precies dat ontwikkeld. Met zes miljard berekeningen, achthonderd variabelen en 130 duizend mogelijke winkelvestigingen kan de omzetpotentie van alle winkellocaties in Nederland worden […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

Luzac

Case Luzac: het effect van gemotiveerde docenten

Het onderwijs in Nederland draait om gemiddelden. Daar kijkt Luzac net even anders tegenaan. Via particulier onderwijs op vestigingen door heel Nederland kunnen leerlingen terecht voor verschillende opleidingsniveaus. Van een versneld examenjaar tot een volledig middelbare-schooltraject. Verschil maken voor de leerling, daar gaat het Luzac om.Naar docenten en (staf)medewerkers is het motto: ‘Luzac, een werkgever […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

Direct Feedback VvAA

Case: Direct Feedback bij VvAA

Hoe het grootste zorgnetwerk van Nederland zijn dienstverlening verbetert door Direct Feedback.Als zorgprofessional besteed je je tijd het liefst aan het verlenen van goede zorg en het beter maken van patiënten. VvAA neemt hen het ‘werk naast het werk’ uit handen. VvAA opereert in het hart van de gezondheidszorg en vormt met ruim 118.000 zorgprofessionals uit […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

RTL

De SAMR Connect & Inspire sessie van RTL Nederland.

Om te weten wat adverteerders bezig houdt, doen alle media digitale klanttevredenheidonderzoeken. Maar RTL Nederland durfde een stap verder te gaan.  De afdeling Branded Content van RTL ging in een SAMR Connect & Inspire sessie met adverteerders aan tafel. Het loonde. Ludo Sanders die een blikje cola drinkt in Goede Tijden Slechte Tijden, de prominente rol […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

Case: betrokken medewerkers verbeteren klanttevredenheid van Veenman

Een printer is een printer. Als hij stuk is moet hij zo snel mogelijk gemaakt worden. Als het servicecontract afloopt sluit je een nieuw contract af. Zo werkte het bij Veenman. Het antwoord op elke vraag was ‘een printer’. Maar is het wel zo simpel? Is dat voldoende voor oprecht tevreden klanten? Sterker nog, zijn […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

Case: hoe krijg je Werkspot in de media?

Stel, je wilt een nieuwe badkamer. Of je dak lekt. Wat de situatie ook is, als huisbezitter moet je regelmatig klussen. Dan is het fijn om een vakman in te schakelen. Werkspot biedt hierbij uitkomst. Op hun website worden professionele klussers aan consumenten gekoppeld. De consument moet Werkspot dan natuurlijk wel weten te vinden. Om […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

Case: De klantreis van de oriënterende rechtenstudent

De keuze voor je studie is nogal bepalend voor de rest van je verdere loopbaan. Niet zo gek dus, dat de keuze voor een bachelor- of masteropleiding voor veel studenten moeilijk is. Jaarlijks melden ruim 1.750 scholieren zich aan voor een juridische opleiding aan de Universiteit Leiden. Na het eindexamen en de loting starten 1.050 […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

CASE: Sensemaking in het Ziekenhuis

Het Slingeland Ziekenhuis te Doetinchem heeft duidelijke kernwaarden: betrokken, deskundig, gastvrij. En dan ook nog eens verkozen worden tot het meest Patiëntvriendelijke Ziekenhuis van 2014. Patiëntenzorg staat voorop. Dat is iets om trots op te zijn. En uit te dragen. Een verhaal vertellen voor de mensen die je behandelt. Dat kan alleen als je weet […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

Case: Aanpak peukenproblematiek Lijnbaan Rotterdam

Voor Nederland Schoon organiseerden we samen met Heartbeat Strategy een sensemaking sessie om de peukenproblematiek op de Lijnbaan in Rotterdam aan te pakken.   

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

Case: customer journeys bij PostNL

De kans is zeer groot dat je wel eens een brief of pakketje hebt gekregen van PostNL. De oranje-witte busjes rijden stad en land af om brievenbussen te voorzien van verse inhoud. Waar het ontvangen van een pakketje vroeger nog bijzonder was, is dat nu gemeengoed geworden. Door de opkomst van het internet bestellen Nederlanders […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

Case: NS pakt kansen contactverbetering met Direct Feedback

Bijna iedereen reist met de trein. Naar het werk, familie of de stad. Met meer dan 1 miljoen reizigers per dag zijn er heel veel klantverhalen te vertellen. De NS heeft ruim 3 miljoen klantcontacten per jaar over al haar contactkanalen heen. Vaak positief, soms wat minder. De NS wil ze allemaal horen. Daarom is […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

Case: stroomstoring in beeld voor Liander

Liander is netbeheerder van zo’n drie miljoen huishoudens in Nederland. Zij zorgen ervoor dat deze huishoudens voorzien worden van energie. Op 27 maart 2015 kampte een groot deel van Noord-Holland en een deel van Flevoland met een stroomstoring. Oorzaak? Een technisch defect in een hoogspanningsstation van Tennet. Liander is netbeheerder van het getroffen gebied en […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

Case: zo vond Wereldouders nieuwe donateurs

De Wereldouders maken een verschil. In heel Latijns-Amerika geven zij kinderen een nieuwe kans. Ze bieden een huis, opvoeding, zorg en onderwijs. Om nog meer kinderen te kunnen helpen, willen ze nieuwe donateurs vinden. Ze kozen ervoor om gericht te werk te gaan. SAMR hielp ze de beste kansen te ontdekken.ProfielschetsIedere groep mensen heeft een […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

Case: ledensegmentatie KNLTB

Zo’n 1,1 miljoen Nederlanders slaan regelmatig een balletje op de tennisbaan. Tennis is daarmee de tweede sport van Nederland. Onder 35-plussers is het zelfs de grootste sport. Van al die tennissers, zijn ruim 630.000 personen (via hun vereniging) lid van de KNLTB. Ondanks die positieve cijfers, heeft KNLTB te kampen met dalende ledenaantallen. Niet alle lokale […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

Case: Gamma gaat voor groen

Duurzaamheid en maatschappelijke verantwoording zijn tegenwoordig een must. Gamma draagt ook haar steentje bij en communiceerde dit met de commercial ‘klus bewust’. Een bewuste Gamma-klant recyclet zijn batterijen, kiest verf op waterbasis en laadt zijn hybride auto op de parkeerplaats in. Een mooie boodschap. Maar het is lastig om een onderscheidend geluid te laten horen […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

Case: Wie kent Werkspot?

Een professional huren voor een klus kan op het online platform van Werkspot. Dat matcht bezoekers aan gekwalificeerde klussers. Na afloop krijgt de klusser online een review en een rapportcijfer voor zijn werk. Daar heb je alleen wel bezoekers voor nodig. En klussers. En die moeten weten wie je bent. Werkspot startte een consumentencampagne om […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

CASE: Direct feedback bij Monuta

Geen zorgen over de uitvaartNa het overlijden van een dierbare komt er veel op je af. In korte tijd moet er vanalles geregeld worden, terwijl je hoofd daar totaal niet naar staat. Monuta neemt deze zorg uit handen. Dat doen ze goed, maar dat willen ze wel zo houden.KLANTFEEDBACK OVERZICHTELIJK IN BEELDMonuta wil klanten zoveel […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

CASE: Bouwen aan Latei

Een kansrijk nieuwbouwproject.Een bouwproject waar je zelf mee mag denken. Dat wil je toch? Dat is een kans die Latei zag. Latei laat zich niet leiden door standaard bouwsystemen, maar wil maatwerk leveren. Samen ontwikkelen staat hierbij centraal. Samen werken is het durven delen van idealen.Samen een nieuwbouwplan ontwikkelen Samen ontwikkelen betekent ook écht samen ontwikkelen. […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

Case: Interpolis leert van Rabobank tijdens Connect & Inspire

Glashelder! Dat is de campagne waarmee Interpolis communiceert waar zij voor staan. Transparantie van organisatie en producten. De Rabobank is de belangrijkste partner voor Interpolis en er wordt nauw samen gewerkt. Om die relatie glashelder te houden, voert SAMR al een aantal jaren kwantitatief onderzoek uit naar de samenwerking. Met daarin niet alleen aandacht voor […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>

BEKIJK CASE >

Case: hoe verstevig je de positie van Beebox

Een box vol biologische productenJe houdt van lekker eten. Je kookt graag zelf. Liefst biologisch. Probleem is dat je geen tijd hebt. En al helemaal geen inspiratie. Beebox helpt je uit de brand. Zij bezorgen wekelijks een box vol biologische producten. Direct van de boer. Zo bij jou de koelkast in. Met bijbehorende recepten.Hoe houdt […]

Lees volledig artikel

Bekijk de volledige case >>