header-image

Persbericht: SAMR en BBP Media gaan samen in zee

Uitreiking award Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland tijdens CustomerFirst gala

  • Samenwerking SAMR en BBP Media om bewustwording rond klantgerichtheid te vergroten
  • Continue meting naar Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
  • Bekendmaking Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland tijdens CustomerFirst gala 2016

Leusden, 30 september 2015 – SAMR – SmartAgent MarketResponse gaat een samenwerking aan met uitgever BBP Media om de bewustwording rondom klantgerichtheid te vergroten. Sinds 2007 maakt onderzoeksbureau SAMR ieder jaar in september het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland bekend. Vanaf 2015 meet SAMR de klantvriendelijkheid het gehele jaar. De winnaar van 2015 wordt daarom tijdens het CustomerFirst gala op 21 april 2016 bekend gemaakt.

Voorgaande jaren werd het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland bekend gemaakt op de vierde dinsdag van september. In 2015 wordt de klantvriendelijkheid continu gemeten, waardoor de winnaar pas in 2016 bekend is. Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2015 wordt bekend gemaakt tijdens het CustomerFirst gala op 21 april 2016.

Gerrit Piksen, manager customer intelligence bij SAMR: “Tot nu toe werd het onderzoek naar de klantvriendelijkheid van bedrijven in de eerste helft van het jaar uitgevoerd. Maar dan kan er de rest van het jaar nog veel gebeuren dat de klantvriendelijkheid beïnvloedt. Daarom meten we nu het gehele jaar. Om het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland te worden moet je de lat continu hoog leggen.”

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2015 krijgt ook een groter podium door de samenwerking met BBP Media. Piksen: “Winnaars krijgen letterlijk een groter podium, want de uitreiking vindt plaats tijdens het CustomerFirst gala in TivoliVredenburg. Maar ook figuurlijk, want BBP Media bereikt met haar titels een grote doelgroep, die kunnen leren van de winnaars.”

Klantgerichtheid verbeteren

Paul Petermeijer, algemeen directeur van BBP Media: “Wij bieden relevante vakinformatie aan professionals in de marketingsector, e-commerce en customer contact centers. De samenwerking met SAMR op het gebied van klantvriendelijkheid is dan ook een logische keuze. Het onderzoek naar klantvriendelijkheid is content waarmee wij onze lezers helpen hun performance te verbeteren. Daarnaast is de prijs een mooie aanvulling aan ons CustomerFirst gala. Naast vakprijzen van de NCCA worden daar nu ook consumentenprijzen uitgereikt.”

De maanden in aanloop naar de bekendmaking vakltn het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2015 zullen SAMR en BBP Media gebruiken om de bewustwording rondom klantgerichtheid nog verder te vergroten. Zowel door kleinschalige bijeenkomsten als door content in verschillende uitgaven van BBP Media. Piksen: “We merken dat organisaties worstelen met de koppeling tussen meten en implementeren. Daar gaan wij ze mee helpen, zodat de tevredenheid verbetert en een hogere omzet wordt gerealiseerd door middel van klantvriendelijkheid.”

Over het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een initiatief van onderzoekbureau MarketResponse (nu SAMR) en Egbert Jan van Bel van Beeckestijn Business School naar aanleiding van het boek Kloteklanten. De verkiezing is een echte consumentenprijs, er komt geen enkele vakjury aan te pas. De winnaar wordt bepaald door een onderzoek onder consumenten. Er wordt gevraagd naar hun klantvriendelijke ervaringen in het afgelopen jaar. Het Klantvriendelijkste Bedrijf wordt sinds 2007 jaarlijks bekend gemaakt. Eerdere edities werden gewonnen door Jumbo (2x), Ikea, Landal GreenParks, DA Drogisten, Miss Etam, PLUS en ANWB.

Over NCCA

Stichting Nationale Contact Center Awards (NCCA) maakt de kwaliteit van klantcontactcenters in Nederland meetbaar en inzichtelijk. Dit doet zij door jaarlijks de Nationale Contact Center Awards uit te reiken. NCCA wil het imago van de branche verbeteren, een bindende factor zijn in de branche en vooral tonen dat kwaliteit mag worden beloond.

Over SAMR

SAMR is een samenvoeging van onderzoekbureaus SmartAgent en MarketResponse. SAMR is een marktvindersbureau dat verder kijkt dan data. Echte kansen zie je pas door ook de context in te zetten. Dat doet SAMR voor vooraanstaande Nederlandse bedrijven in diverse branches. Gevestigd in Leusden, telt SAMR 50 vaste medewerkers die zich inzetten om gaten in de markt voor hun klanten te vinden.

Over BBP Media

BBP Media is een onafhankelijk B2B-mediabedrijf en al ruim tien jaar gespecialiseerd in het bieden van relevante vakinformatie. Via crossmediale platforms richt BBP Media zich op ondernemers en professionals in de Nederlandse marketingsector, de e-commerce sector en in customer contact centers. Daarnaast is BBP Media internationaal actief als informatieleverancier in de e-commerce markt.

The following two tabs change content below.
Webredactie

Webredactie

Webredactie

Alle berichten van Webredactie