header-image

SAMR start big data label

SAMR Data Creatives richt zich op combineren  meerdere databronnen

Leusden, 1 februari 2016 – Marktvindersbureau SAMR (SmartAgent MarketResponse) start vandaag met SAMR Data Creatives. Het nieuwe label richt zich specifiek op het slim combineren van verschillende databronnen om bedrijven beslis- en stuurinformatie aan te reiken.

Een groot deel van het leven speelt zich online af en de customer journey van klanten wordt steeds complexer. Dat produceert dagelijks een enorme hoeveelheid data. Daardoor verschuift de behoefte aan informatie naar behoefte aan inzicht. Inzicht in data. SAMR Data Creatives richt zich volledig op deze vraag.

Pascal van Hattum, directeur van SAMR Data Creatives: ‘Big data is voor bedrijven nog steeds een vage term. Een hype. Het is onbekend en dat maakt het spannend. Maar dat is het niet als je weet wat je moet doen en waar je moet zoeken. Ons doel is om bij te dragen aan een beter resultaat voor onze opdrachtgevers door interne en externe bronnen slim te combineren. We identificeren kansen voor groei en omzet in de data.”

Creatief met data

SAMR Data Creatives gaat verder dan de analyse van klantdata. Datafusie, communicatiemodellen, voorspelmodellen, stuurinformatie, beslismodellen, campagnemanagement en datamanagement, het hele pakket komt aan de orde. De resultaten worden overzichtelijk gepresenteerd via onder andere dashboards. Klanten kunnen ook zelf analyses maken via gebruiksvriendelijke tools.

Van Hattum: “Veel bedrijven denken bij big data nog aan de analyse van klantdata. Maar er komt zoveel meer bij kijken. Er zijn zo veel (open) databronnen, online data, medewerkerdata, noem maar op. Juist het koppelen van verschillende bronnen maakt nieuwe kansen zichtbaar. Je moet creatief zijn met data om kansen te ontdekken en voorspellingen te maken. Daarvoor hoef je niet eens zelf over enorme hoeveelheden data te beschikken.”

SmartGIS, de database van SAMR Data Creatives

SAMR Data Creatives heeft zelf sinds 2006 een grote database opgebouwd, SmartGIS. SmartGIS bevat de BSR-leefstijlprofielen van alle 7,5 miljoen Nederlandse huishoudens. Daardoor is het tot op brievenbusniveau te voorspellen wat de leefstijl is. Dit biedt de mogelijkheid om data met gedragspsychologie combineren. Pascal: “Door de database van SmartGIS te koppelen aan je klantenbestand, weet je precies wie jouw klanten zijn. Dat kun vertalen in bruikbare instrumenten om een hogere conversie te behalen. Bijvoorbeeld een communicatie toolkit of specifieke aanbiedingen per klant.”

Onder de vlag van SAMR is al veel ervaring opgedaan. Onder andere voor Bruna, de KNLTB, Landal, de judobond, Belvilla, de Consumentenbond en vele anderen.

Kijk voor meer informatie op www.samrdatacreatives.nl.

The following two tabs change content below.
Webredactie

Webredactie

Webredactie

Alle berichten van Webredactie