header-image

Sanoma | SBS en SAMR lanceren BSR Quality Planner

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Kwalitatieve mediaplanning met waarden van 150+ merken mogelijk


Leusden, 23 maart 2017 – Het crossmediale mediabedrijf Sanoma | SBS en marktonderzoeksbureau SAMR (SmartAgent MarketResponse) lanceren gezamenlijk de BSR Quality Planner. Deze nieuwe kwalitatieve tool voegt een extra dimensie aan mediaplanning toe; naast de gebruikelijke socio-demografische gegevens is er ook de beschikking over psychografische gegevens.

 

Betere matches en inspiratie

BSR Quality PlannerDe BSR Quality Planner geeft inzicht in de uitstraling en betekenis van merken, zowel productmerken als mediamerken. Paulien Schieven, Marketing Directeur bij SAMR: “De BSR Quality Planner is een kwalitatieve tool op het gebied van mediaplanning. Met behulp hiervan kunnen we betere en slimmere matches maken tussen product- en mediamerken, op basis van hun positie in het psychografische BSR-model of de campagnedoelstelling”.

Daarnaast biedt de BSR Quality Planner inspiratie voor creatie. De toegekende merkwaarden en eigenschappen geven richting bij het ontwikkelen van concepten en branded content. Schieven: “Schieten met hagel is niet meer van deze tijd. De BSR Quality Planner geeft antwoord op de vraag wat je moet doen om de gewenste doelstellingen te behalen. En waarom je dat moet doen.”

Dennis Hoogervorst, Senior Consultant B2B Strategy & Insights bij Sanoma | SBS: “Met de BSR Quality Planner krijgt het alom geprezen ‘quality planning-systeem’, dat zo’n 20 jaar geleden – door Sanoma-voorloper VNU – werd geïntroduceerd, een grondige update en nieuwe kwaliteitsimpuls. Juist in het snel veranderende medialandschap van vandaag de dag is inzicht in passende merk-mediacombinaties van groot belang. In de nieuwe tool maken we dat praktisch toepasbaar.”

Grootschalig onderzoek

Voor de totstandkoming van de BSR Quality Planner is grootschalig onderzoek verricht: ruim 150 merken, zowel productmerken als mediamerken, werden beoordeeld door in totaal meer dan 7.000 consumenten. Zij hebben dat gedaan aan de hand van een vragenlijst die gestoeld is op het Brand Strategy Research (BSR)-model. Voor elk merk is binnen de eigen productcategorie gemeten welke positie het heeft in het BSR-model en hoe het associatienetwerk van eigenschappen/waarden er voor dat merk uitziet.

Perfect passende combinaties

Hoogervorst: “Met haar crossmediale portfolio is Sanoma | SBS in staat bijna elke consument in Nederland te bereiken. De BSR Quality Planner helpt om perfect passende combinaties en creatieve oplossingen aan zakelijke partners aan te bieden. We zullen de bevindingen dan ook actief met de markt gaan delen.”

Over Sanoma | SBS

Sanoma | SBS is het meest veelzijdige mediabedrijf van Nederland en weet met ruim 50 crossmediale wekelijks 13,1 miljoen Nederlandse consumenten te bereiken via tijdschriften, tv, evenementen, content marketing, e-commerce, websites en apps. Door de koppeling van content en het toepasbaar maken van de beschikbare data ontwikkelt Sanoma | SBS succesvolle datagedreven marketing oplossingen voor haar klanten. Sanoma | SBS kent een breed portfolio aan A-merken, waaronder AutoWeek, Donald Duck, Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, LINDA., Margriet, Net5, NU.nl, SBS6, Scoupy, Share a Perfect Day, VIVA, vtwonen en Veronica. In 2016 won het mediabedrijf een Crossmedia Award voor de beste exploitant voor geïntegreerde, multimedia communicatiemogelijkheden.

Over SAMR

SAMR, het marktvindersbureau van Nederland, is een samenvoeging van onderzoekbureaus SmartAgent en MarketResponse. SAMR combineert data creativiteit, kennis van klantgedrag en design thinking. Met hun strategisch 360SAMR™ model geven zij organisaties richting. Factbased onderbouwd. Dat doet SAMR voor vooraanstaande Nederlandse en internationale (non-)profit opdrachtgevers in diverse branches. Gevestigd in Leusden, telt SAMR ruim 50 professionals die zich inzetten om kansen in de markt voor hun opdrachtgevers te vinden.

 

Neem voor meer informatie over BSR Quality Planner contact op met Paulien Schieven van SAMR (06 51 483 498) of Dennis Hoogervorst (06 283 751 16) van Sanoma | SBS.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
The following two tabs change content below.
Webredactie

Webredactie

Webredactie

Alle berichten van Webredactie