header-image

Top of Flop: Prodent White Now Men

Een tandpasta voor mannen: waarom ook niet?

Een tandpasta speciaal voor mannen. Waarom? Blijkbaar zijn de tanden van mannen anders en geler dan die van vrouwen. Dit vraagt dus om een speciale tandpasta. Een die ervoor zorgt dat mannen weer aantrekkelijk worden gevonden door vrouwen. Tot zover de marketingbelofte. Score van het concept: opvallend positief Gemiddeld is zowel een derde van de ondervraagde mannen én vrouwen bekend met het dit product. Prodent heeft de tandpasta begin dit jaar op de markt gebracht, dus is er nog geen grote bekendheid gerealiseerd. De helft van de mannen vindt deze nieuwe tandpasta aansprekend. Zij willen het graag een keer proberen. Vooral de belofte van wittere tanden spreekt hen aan. Vrouwen vinden het juist (vaker) onzin en zijn ook sceptischer over de beloofde werking. Mannen verwachten wel dat zij wittere tanden kunnen krijgen, en een ‘explosie van frisheid’ zullen ervaren. Of dit direct na de eerste poetsbeurt al gaat gebeuren, wordt betwijfeld. ‘Dat wil ik wel eens proberen’ Hoewel mannen het een relevant product vinden, is het zeker niet uniek. Men geeft vaak aan al van een andere whitening-tandpasta (van bijvoorbeeld Prodent) gebruik te maken. Slechts een enkeling maakt een opmerking over de blauwe kleur van het goedje en de mogelijke nadelen hiervan (vlekken). Geen grote bezwaren dus om het eens te willen proberen. Echter, na het bekend maken van de prijs ( € 3,99) haken veel mannen toch af. Conclusie: onverwachts top Onverwacht kunnen we dit product een top noemen. Mannen vinden het blijkbaar aansprekend om wittere tanden te krijgen en een eigen speciale tandpasta te hebben. Aangezien mannen met witte tanden ook aantrekkelijker worden gevonden, is dit natuurlijk te verklaren. Vrouwen zouden het echter niet zo snel voor hun partner aanschaffen. Wel zal er wat moeten gebeuren om deze mannen over de streep te trekken. Een leuke sampling of introductie-actie kan helpen. Want het product is toch te duur om het gewoon eens te proberen. Capture Shelly van Winden is research expert concept testing bij SAMR. Over het onderzoek: Voor deze concepttest zijn in april 2015, 92 mannen en 92 vrouwen in Nederland online ondervraagd. Bekijk de overige Top-of-Flops
The following two tabs change content below.
Shelly van Winden

Shelly van Winden

Shelly is consultant bij SAMR en gespecialiseerd in concept testing.
Shelly van Winden

Alle berichten van Shelly van Winden