SAMR
  • SAMR
    • Over SAMR
    • Onze filosofie: 360SAMR™
    • De mensen
    • Ons netwerk
    • Mooie klanten
    • Vacatures
  • Projecten
  • Producten
  • Uitgaven
  • Nieuws
  • The Next Step
  • Contact
  • Login
  • nl
  • Zoek

Top of flop: wie wil de Netflix prepaidkaart?

Voor wie is ‘ie bedoeld?

Primera komt met iets nieuws; een prepaidkaart van 15, 25 of 50 euro voor Netflix. Je hebt geen creditcard nodig, zit je niet aan een abonnement vast en je kunt het ook cadeau doen aan iemand. Klinkt leuk, maar is het ook wat? We vroegen het aan ons panel.

Ken ik niet, hoef ik niet

Primera heeft het nieuws over de Netflix prepaidkaart nog niet bepaald van de daken geschreeuwd. Slechts 7 procent van de ondervraagden is bekend met deze prepaidkaart. En dat terwijl Netflix zelf bij negen op de tien wel bekend is.
Maar weinig mensen vinden de kaart aansprekend. De belangrijkste reden voor deze desinteresse is dat men geen behoefte heeft aan Netflix in het algemeen. De kaart verandert daar niets aan. Ook vinden veel mensen dat ze al voldoende alternatieven hebben of juist nooit films of series kijken.

Het idee dat je geen creditcard nodig hebt, spreekt een groot deel van de ondervraagden wel aan. Maar dan nog vindt 42 procent een gewoon Netflix-abonnement handiger dan een prepaidkaart. De huidige gebruikers, voor wie de kaart geen toegevoegde waarde heeft, zouden het wel vaker als cadeau aan iemand anders geven.

Aan de uitvoering lijkt het dan ook niet te liggen. Men verwacht dat het inderdaad handig in aanschaf en gebruik zal zijn. Ook de prijs doet niets af aan de intentie om het aan te schaffen. De circa tien procent die het wel zou kopen, zou dit vooral doen om het eens te proberen, maar echt overtuigd zijn ze nog niet.

Conclusie: flop
Voor wie is-ie nu bedoeld? De prepaidkaart weet geen nieuwe klanten voor Netflix aan te spreken. Voor Huidige Netflix-klanten biedt het geen toegevoegde waarde, maar hier ligt nog wel een kans voor Primera. Zij kunnen namelijk als ambassadeurs de kaart cadeau doen. Wellicht met een leuke ‘beloning’ hiervoor?

grafiek v2

(Groen is man, rood is vrouw)

Over het onderzoek:
Voor deze concepttest zijn in mei/juni 2015, 103 consumenten in Nederland online ondervraagd.

Wil je meer weten? Neem contact op met Annemarijn Koedam.
06 25 29 37 07
annemarijn.koedam@samr.nl
Neem contact met mij op
Ook interessant
Concept- en Producttesting
Top of Flop: All in one Fondü
Top of Flop: Heineken minibier
Top of Flop: Kitchen Burger bij New York Pizza
Top of Flop: Outfittery
Top of Flop: Prodent White Now Men
  • “Wat een supergoed idee, die quote-monitor op intranet. Zo zien we veel sneller de mens achter het cijfer!” SAMR Direct Feedback gebruiker bij Vestia
  • Prettige samenwerking, adequaat volgen van de planning en mooie rapportage (ook qua vormgeving) Anke Wammes, Communicatiemanager bij Stichting 113
  • Overzichtelijk onderzoek. Fijn dat het zowel kwali- als kwantitatief is. Snel opgetuigd. Geeft groen – oranje – rood stoplicht voor je campagne. Bettina Dalenoord, Manager Marketing & Sales bij Inshared
  • Super professioneel, deskundig en klantgericht team vanuit SAMR. Er werd ontzettend goed meegedacht, kwamen met waardevolle ideeën en suggesties, waren zeer betrokken en waar nodig kritisch. Ze deden er alles aan om het project te laten slagen. Echte toppers! Jenneke Banting Customer Insights Consultant, Schiphol Group
  • Er wordt goed geluisterd naar mijn wensen en daar worden passende oplossingen voor geboden. Het contact verloopt altijd plezierig. Manager Client & Market Analytics, financiele instelling.
  • Erg tevreden over de dienstverlening. Ze denken goed mee en reageren snel. Esther van Milligen- van der Ent, Monuta
  • Vanwege hun expertise maken wij graag gebruik van SAMR.Er wordt meegedacht en zij hebben een eigen, onafhankelijke mening, gevraagd en ongevraagd. Flexibel in uitvoering maar ook accuraat. Manager Service & Operations
  • Uitstekende contacten, goede vertaling van onze onderzoeksdoelen naar een maatwerk vragenlijst, zeer nette rapportage en bovenal: SAMR doet wat zij belooft, zowel qua inhoud als qua planning. Aad Woelders, bedrijfsmanager Novatec
  • Zeer goede en accurate contactpersoon. Adviserend, meedenkend, ondersteunend en snel. Enquêtes zijn aan te passen aan persoonlijke voorkeur.
  • Goede, deskundige en plezierige begeleiding en ondersteuning. Dick Slofstra, Manager HRM IJmondwerkt
  • Klantgericht qua extra vragen en sparren voor en achteraf – mooie infographics in de rapportage – KMZ is een volledig onderzoek, omdat er veel zorgverzekeraars deelnemen – SAMR is zelf gericht op beter worden – de gebruikersbijeenkomst was goed/informatief en leuk. Onderzoeker zorgverzekeraar
  • Goede samenwerking. De contacten waren erg goed, afspraken werden in overleg gedaan en altijd nagekomen. Wij zijn ook tevreden over het eindproduct. Lieuwe Kalkhoven, Sr. Communication Researcher Ministerie Binnenlandse Zaken
  • Snel, duidelijke afspraken, heldere rapportage/terugkoppeling, mogelijkheid tot extra rapportages. Sr. beleidsmedewerker
  • Zeer prettige projectleider en gesprekspartner. Met expertise en ervaring zeer goed geholpen. De vragenlijsten waren duidelijk en door alle niveaus (al dan niet met begeleiding) goed in te vullen. De resultaten waren snel beschikbaar, al duurt wachten natuurlijk altijd lang. De presentatie van de resultaten is zeer goed ontvangen door directie en MT; duidelijk en professioneel. HR Adviseur
  • Betrokkenheid met project en markt, prettige projectbegeleiding, verstand van zaken, heldere rapportage met aanbevelingen. Rogier Pijlman, Manager marketing & communicatie Cambridge Weight Plan
  • Goed meedenkend en flexibele houding als het bij nader inzien toch even anders moet. Beleidsadviseur gemeente
  • Heel goed meedenken met de klant. Snel en accuraat! Marketing Analist
  • Op maat begeleiding en coaching bij ons positioneringstraject. Het heeft ons veel inzicht en scherpe focus opgeleverd. Maar ook de flexibiliteit en professionaliteit met een – niet te voorkomen- wisseling van de wacht, bij het afronden van dit traject. Anneke Verhagen, conceptontwikkelaar markt Ymere
  • We zijn erg enthousiast over hoe het MTO is verlopen, de feedback die we kregen en hoe snel we konden schakelen met SAMR. Kennis en expertise kwamen heel nadrukkelijk tot uiting en waren echt ondersteunend en helpend. De planning verliep dan ook erg naar wens, en ook de informatievoorziening was goed. We kunnen SAMR echt warm aanbevelen aan andere organisaties. Thomas Pruijsen, projectleider Werkbedrijf Rijk van Nijmegen
  • SAMR zet zich helemaal in om het onderzoek zo goed mogelijk uit te voeren. Problemen worden direct gesignaleerd en opgepakt. Agnes Donkers, consumer research Jumbo Supermarkten
  • Heel snelle opzet. Heel goed meegedacht en alles prima geregeld. Agnes Donkers, consumer research Jumbo Supermarkten
  • De websitetoets voorziet in de behoefte van zowel compliance als ook de briefeigenaar. het geeft concrete aanknopingspunten voor het verbeteren van de webontwerp en -tekst. Ton Slaats, marktonderzoeker Interpolis
  • Snel schakelen, snelle reacties, continu inzicht in actuele responsresultaten, redelijke prijs, aanlevering van gegevens in Excel werd goed verwerkt. Domeinmanager
  • SAMR denkt mee over hoe het informatieprobleem kan worden voorzien van de juiste data en adviezen, zodat de opdrachtgever een volgende stap kan maken in het proces. SAMR is flexibel om in korte tijd de benodigde kennis en kunde te kunnen leveren. René Beckman, business analist NS
  • Goede, constructieve samenwerking. Flexibel, snel, hands-on. Goed doordachte conclusies en aanbevelingen. Marco Ganzevles, manager Klanttevredenheid Inshared
  • Goed advies over het vertalen van onze wensen naar een opzet van het onderzoek. De nieuwe methode is intern ook erg goed ontvangen. Manager client & market analytics
  • Door uitstekend geïntegreerde samenwerking in zowel kwalitatieve als kwantitatieve fase van het onderzoek is het eindproduct een schoonheid. En zijn de tussenproducten zeer bruikbaar voor quotes en nadere analyses. Samen optrekken in een perfecte vorm! Sr. Onderzoeker
  • Fijne tooling voor de NPS-metingen met heldere dashboards en prettige mensen om mee samen te werken. José Rouwenhorst, manager klantsignaalmanagement Achmea Bank
  • SAMR is zeer flexibel. Als ik informatie nodig heb van jullie gebeurt dat ook snel. Daar ben ik blij mee. Anoniem, adviseur customer experience
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding, veel mogelijkheden voor eigen inbreng zonder de benchmark in gevaar te brengen, makkelijk en snel contact met SAMR gedurende de onderzoeken, goede presentatie van de uitkomsten. Marieke Uilkema, project- en communicatieadviseur Doktersdienst Groningen
  • Van tevoren een goede uitleg gekregen over medewerkeronderzoek. Daarnaast goede adviezen en uitleg gegeven t.a.v. de te stellen vragen. Fijne communicatie en goede terugkoppeling. coördinator personeelszaken sociale werkvoorziening
  • Vlotte en vriendelijke reacties, snel handelen, en een goed resultaat. customer experience manager
  • Ik ben erg tevreden over de flexibiliteit en ook de snelle reactie die ik krijg als ik vraag om een wijziging of aanvulling. marktonderzoeker
  • De samenwerking is erg prettig en de kwaliteit is goed. Agnes Donkers, consumer research Jumbo Supermarkten
  • Snel geschakeld, goed advies over formulering vragen. Visie. Meedenkend met budget. Lisbeth Gruppen, marketing manager Werkspot
  • Snappen de wensen en behoeftes van de klant en kunnen dat goed vertalen naar onderzoeksvragen. sr. marketeer
  • Onze Brieventoets bij SAMR werkt als een speer. Interne opdrachtgever (en ik ook) zijn enthousiast over de concrete feedback van klanten. Het kwalitatieve gedeelte van ons project was heel interessant. De vakkundige interviewers wisten veel informatie uit de respondenten te halen. Gestructureerde en duidelijke rapportage waarmee het projectteam beslagen ten ijs de pilotperiode ingaat. Ton Slaats, marktonderzoeker Interpolis
  • De flexibiliteit, het meedenken met de organisatie en de duidelijke communicatie, neemt veel zorgen bij de opdrachtgever weg. Het leveren op vooraf afgesproken tijdstippen ondanks de zeer korte doorlooptijd is een heel sterk punt. René Beckman, business analist NS
  • SAMR is goed in het doorgronden van onze vraagstukken en net iets verder kijken. De creativiteit van SAMR heeft geholpen onze ideeën verder vorm te geven en uit te werken. Manon Groenendijk, manager marketing & communicatie Van Wijnen West
  • Voor de propositie-ontwikkeling van de HEMA zorgverzekering hebben we met SAMR samengewerkt. Ze zijn creatief, verbindend en hun ideeën zijn goed inzetbaar. Laura Geerlings, director financial services bij HEMA

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Deel dit stuk
  • LinkedIn
  • Twitter
  • WhatsApp
  • Facebook
  • Email

Bekijk ook

  • Onze filosofie: 360SAMR™
  • Producten
  • Projecten
  • Uitgaven

Doe de BSR™-test

ISO certificering & Fair Data

Bekijk onze ISO certificering

Awards

Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland (CustomerFirst Awards)
Shopping Awards

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Contact

Leusderend 36
3832 RC Leusden
Postbus 333
3830 AJ Leusden
033 330 33 33
welkom@samr.nl

Algemene voorwaardenDisclaimer
NPO laat RTL achter zich in Nederlandse on demand-huiskamer Trivianten met campingfaciliteiten

Send this to a friend

Scroll naar bovenzijde