header-image

Case Add & Impact

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
Een geweldig product, de juiste doelgroep en genoeg campagnebudget is niet altijd kansrijk

Je hebt een geweldig product. Je hebt je doelgroep perfect in kaart. Je hebt een mooi budget om een campagne te ontwikkelen. Alle ingrediënten voor een geweldig resultaat. Zou je denken… Want is die campagne wel effectief? Zet die grappige commercial je doelgroep wel aan tot kopen?

Moet deze commercial de buis op?

Een grote FMCG producent heeft zijn huiswerk gedaan. Er is een mooi product en de doelgroep is duidelijk in kaart gebracht. Op basis van een goede briefing is een commercial bedacht. Het concept is uitgewerkt in een moving storyboard. De producent wil niet dat al die moeite (en geld) vergeefs is geweest. De vraag is dan ook om de commercial op basis van het storyboard te testen voor deze definitief wordt ontwikkeld.

Aandacht en binding zijn de toverwoorden

Add+Impact is een perfecte methode om commercials te testen. Add+Impact is gebaseerd op twee cruciale pijlers:

De gehanteerde norm is gebaseerd op een internationale benchmark (>6.000 testresultaten). De benchmark is aangepast aan Nederland en varieert per productcategorie. We weten dus waar we het over hebben. Aandacht en binding zijn even belangrijk. Scoort een campagne lager dan de norm op één van beide? Kansloos! Weggegooid geld.

Kansloos! Terug naar de tekentafel

Op basis van de resultaten van Add+Impact kan een commercial vaak worden aangescherpt voordat deze definitief wordt ontwikkeld. In dit geval bleek de commercial (te veel) negatieve sentimenten te communiceren. Elk negatief sentiment is er één te veel. Kansloos dus. Terug naar de tekentafel. Klinkt hard? Het is pas echt zuur als je campagnebudget volledig verspild is!

 

Wil je meer weten van ons Add+Impact model, neem dan contact op met Fred Roodbeen.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.