header-image

BSR (Brand Strategy Research)

Kans: weten wat je doet.

Mensen identificeren zich met merken. Je kent ze wel. Merken die onlosmakelijk verbonden zijn met een type mens. Een bepaald soort auto. Een zonnebril. Of een merk frisdrank. Kan alles zijn. Wij weten dat niet alleen geslacht, leeftijd of afkomst een identiteit bepalen. Merken doen dat ook. En dat biedt kansen. Want jouw ideale klant heeft zich al subtiel, maar duidelijk blootgegeven.

Je moet alleen weten waar je moet zoeken. Dat is een wereldkans. Het enige dat je nodig hebt is de legenda. SAMR biedt precies dat. Een profiel van jouw meest waarschijnlijke klant. Of de profielen. Hoe woont hij? Wat doet hij? Wat vindt hij leuk? Ons Brand Strategy Research (BSR) model kan jou vertellen bij wie je de meeste kans maakt. Wie jouw merk onderdeel wil maken van zijn identiteit.

Neem meteen contact op

Benieuwd naar je eigen BSR-kleur? Doe hier de test! Meer weten over BSR? Geef je op voor de introductiecursus

Gedrag verklaren

Waarom doet een klant, of potentiële klant, wat hij doet? Waarom kiest hij sommige merken wel en sommige niet. Daar heeft hij zelf vaak geen eenduidig antwoord op. Laat staan dat jij dat weet. Maar de sleutel zit in zijn gedrag. Dát is vaak wel consequent in kaart te brengen.

Wij hebben daar een model voor: het BSR-model. Gedrag verklaard in leefstijlen. Heel Nederland in kaart gebracht op basis van feiten, voorkeuren en gewoontes. En dat vertelt je twee dingen: Wat je moet doen. En waarom je dat moet doen. En jij? Jij weet precies op wie je je moet richten. Waar en hoe je jouw klik met de consument kan vinden. Ben je onderdeel van iemands identiteit, dan ben je onderdeel van zijn leven. Een begrip. Dat wil je toch?! 

Case: hoe verstevig je de positie van Beebox? Case: ledensegmentatie KNLTB Blog: niet alle millennials zijn eigenzinnige early adopters

 

 

Duik in de wereld van de BSR-kleuren!

Lees het artikel uit het MOA-jaarboek 2015!