header-image

Customer Cube

Kans: gemotiveerde medewerkers

“De klant staat bij ons centraal!” Die kreet vliegt je overal om de oren. Ongetwijfeld leeft dit ook in jouw organisatie. Daar werk je hard voor. Met resultaat, want dat zie je terug in mooie NPS- en CES-scores. Maar zeggen die cijfers alles?

Feit is dat veel klanten zich vaak niet herkennen in de klantgerichtheid waar jij zo trots op bent. Niet zo gek als je bedenkt dat veel klantgerichte organisaties toch vooral op omzet sturen. Dat wil je niet. Jij wilt dat je klant zich écht gewaardeerd voelt. Waar begin je dan? Juist, bij je medewerkers! Zij zijn de sleutel tot succes. Het is eigenlijk een simpel optelsommetje. Gemotiveerde medewerkers zorgen voor loyale klanten. En dan komt die omzet vanzelf. 

Neem direct contact op

Blog: Medewerkerbeleving, de orde van de dag Blog: Klantvriendelijkheid begint bij de juiste medewerkers Case: Betrokken medewerkers verbeteren klantvriendelijkheid van Veenman
Data verbinden = waarde toevoegen

Écht klantgericht ondernemen, dat is wat je wilt. Wat je dan moet doen? Het mooie is dat je waarschijnlijk alles al voor in huis hebt om daar achter te komen. Je gebruikt simpelweg al je data niet optimaal, omdat die informatie verspreid is over verschillende afdelingen. Denk aan je NPS- en CES-scores. Al je CRM- en klantdata. De informatie uit je medewerkersonderzoek. En de waarde van en voor klanten. Bij SAMR weten we dat deze data pas echt waardevol wordt als je ze verbindt. Dat maken we duidelijk zichtbaar. De Customer Cube noemen we dat. Die vertelt je precies in welke ‘cube’ jouw organisatie zich bevindt.

En jij? Jij hebt de KPI’s van de toekomst in handen. Je weet precies hoe je jouw organisatie in beweging brengt. Is de medewerkersbetrokkenheid te laag? Ligt het aan de klantwaarde? Of is er iets mis met de klantbeleving. Concrete kansen voor verbetering. Intern en extern. Je weet het verschil voor jouw klant te maken. Daardoor haal jij je organisatiedoelstellingen. 

Download hier de whitepaper Customer Cube

Ga naar SAMR Customer Science 

Zo doen we dat

Stap 1: InventariserenStap 2: VerbindenStap 3: BepalenStap 4: VisualiserenStap 5: Stimuleren

We gaan samen met jouw medewerkers in de hele organisatie na op zoek naar de juiste data.

We brengen de relevante data met elkaar in verband.

Aan de hand van de resultaten uit de drie dimensies van de Customer Cube bepalen we waar jouw organisatie zich bevindt.

De coördinaten worden geplot in de driedimensionale visualisatie van jouw Customer Cube. Voor de hele organisatie, maar ook voor verschillende divisies, regio’s of segmenten.

Vanuit jouw Customer Cube kijken we aan welke knoppen je moet draaien om te zorgen dat jouw organisatie future ready is.

Customer Cube; de kpi’s van de toekomst in handen

Meer informatie? Mail Jessica Jonasse