Experience Flow

 

Een scherp vizier

Continu blijven innoveren, om de klant optimaal te blijven bedienen. Dat is jouw uitdaging. Een nieuwe vorm voor een bestaand product of een volledig nieuwe dienst, met welke innovatie je ook aan de slag gaat, je klant is altijd het uitgangspunt. Maar waar krijgt jouw klant allemaal mee te maken? Wat is de context van zijn klantreis. Heb je dat ook helder?

Als je daar over na gaat denken, heb je te maken met heel veel stakeholders. Al die stakeholders hebben stuk voor stuk hun eigen ideeën en ervaringen. Allemaal heel relevant om te komen tot een succesvolle innovatie. Al die input maakt het traject complex. Het risico om de grip te verliezen is groot. Hoe houd je het vizier scherp?

De strategen van Jacobs Kars Design Strategy en onze customer scientists gaan met jouw team en al die stakholders aan de slag met de Experience Flow.

Neem direct contact op

Succesvol innoveren

Aan de hand van design thinking worden diverse stadia van de customer journey uitgewerkt. We focussen niet alleen op de beleving van de klant, maar nemen de hele context mee. Wie komt de klant tegen op zijn reis? Hoe beïnvloedt dit de klant? Kortom, alle relevante belevingen en interacties van alle stakeholders.

Iedere stap wordt visueel vertaald. Een visual map van de ervaringen en emoties van alle stakeholders over een bepaalde tijd. En we gaan net zo lang door tot het goed is. Merken we dat er toch iets nog niet helemaal duidelijk in beeld is, gaan we terug naar de tekentafel. Met als resultaat een duidelijke visualisatie, waardoor jij je klant als geen ander begrijpt. Én je hebt de hele reis die hij maakt en iedereen die hij tegenkomt duidelijk in beeld. Een ideaal uitgangspunt voor ideegeneratie om tot succesvolle innovaties te komen.

Ga naar SAMR Design Lab

Experience Flow is een product van JacobsKars Design Strategy, in nauwe samenwerking met SAMR.

 

Experience Flow_voorbeeld

CUSTOMER JOURNEY 2.0, DUIDELIJK IN BEELD

Neem voor meer informatie contact op met Manette Hazelaar