header-image

Medewerkeronderzoek

Gemotiveerde medewerkers en loyale klanten

Jij wilt loyale klanten. Dus zorg je dat je precies weet wat jouw klanten nodig hebben. En hoe ze behandeld willen worden. Daar zorgen jouw medewerkers voor. Elke dag gaan zij weer aan de slag. De ene dag met meer plezier dan de andere. Er gebeuren dingen die van invloed zijn op hun werkplezier en motivatie. En dat wil je positief (kunnen) beïnvloeden. Zodat je weet hoe je je medewerkers gemotiveerd houdt. Want alleen gemotiveerde medewerkers zorgen voor loyale klanten.

De tijd van medewerkertevredenheidsonderzoek ligt achter ons. Een medewerker kan namelijk heel tevreden zijn, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij gemotiveerd is. Medewerkermotivatie is voor iedere organisatie de basis voor succes. De medewerkers zijn het gezicht van de organisatie en staan centraal in de ervaringen van klanten. En juist gemotiveerde medewerkers presteren beter, verzuimen minder en bevelen de organisatie aan. En dan hebben we het nog niet eens over het commercieel belang:

Gemotiveerde medewerkers zorgen voor meer tevreden en loyale klanten, werken efficiënter, zijn creatiever en helpen de organisatie vooruit met innovatieve ideeën.

Voelen jouw medewerkers zich echt onderdeel van de organisatie en willen zij zich maximaal inspannen om er een succes van te maken?

Blog: een merkambassadeur van 15 Blog: millennials managen, laat proces denken los Blog: de 3 V’s van medewerkersonderzoek Blog: medewerkerbeleving, de orde van de dag
SAMR medewerkermotivatie-onderzoek

Bij medewerkermotivatie-onderzoek stellen we onder andere vragen over zelfstandigheid, werk-privé, werksfeer, werkplezier, werkinhoud, werkomgeving, leidinggevenden en arbeidsvoorwaarden. Maar we vragen ook naar de cultuur en het enthousiasme van medewerkers over de organisatie. We zoeken naar hun wil om bij te dragen aan het succes van de organisaties en drivers van motivatie. Dat is voor iedere organisatie anders, daarom geloven wij niet in standaardonderzoek. Wij stemmen het onderzoek af op jouw organisatie.

Achteroverleunen tijdens het onderzoek is er niet bij. Door als organisatie actief aan de slag te gaan met het onderzoek, vergroot je het succes. Dat begint natuurlijk met het samen opstellen van de vragenlijst. Maar veel belangrijker is het enthousiasmeren van medewerkers. Laat ze het belang – vooral voor hen zelf – van het onderzoek weten en betrek ze vanaf het begin. Dit zorgt voor een hoger responsepercentage.

Medewerkeronderzoek geeft je informatie en inzicht in wat er goed gaat. Maar ook wat er nog beter kan en wat zorgt voor meer gemotiveerde medewerkers. De resultaten presenteren we per team. Juist hierdoor gaan de resultaten leven in de hele organisatie. De dialoog staat centraal, zodat ieder team een actielijst kan opstellen. Daar kan je mee aan de slag. Want medewerkeronderzoek is geen doel op zich. Het is een middel om te blijven werken aan het verbeteren van medewerkermotivatie.

Case: betrokken medewerkers verbeteren klanttevredenheid Case Luzac: het effect van gemotiveerde docenten

Medewerkeronderzoek bij SW-bedrijven

Onderzoek onder medewerkers van SW-bedrijven vraagt een andere aanpak. Het is een specialisme op zich. Wij hebben al ruim twintig jaar ervaring (voorheen vanuit Service Check) in onderzoek onder SW-bedrijven en hebben al voor meer dan vijfendertig SW-bedrijven medewerkeronderzoek uitgevoerd. Wij werken met de standaard vragenlijst van SBCM.

Vraag Irene Klein Bog (06 28 78 38 45) naar de mogelijkheden.

Hoe gemotiveerd zijn jouw medewerkers?

Neem contact op met Jessica Jonasse (06 53 45 19 92) voor meer informatie.