Klantvriendelijkste organisatie van Noord-Nederland

Seminar: Wie wil dat de klant koning is, zet de medewerker centraal

De cruciale volgende stap na het meten van medewerkerstevredenheid

Meer dan twaalf jaar onderzoek leert dat de klantvriendelijkste bedrijven van Nederland onder meer het verschil maken doordat bij hen de Employee Experience (EX) direct gekoppeld is aan de Customer Experience (CX). Dit leidt tot oprechte betrokkenheid bij medewerkers en is een voorwaarde voor succes.

Hun geheim: een voortdurende dialoog met de individuele medewerker. Hoe ze dat doen? Het antwoord krijg je op dit gratis seminar.

De Sprekers

Lotte Willemsen

Dr. Lotte Willemsen (Hogeschool van Rotterdam)

Wat bezielt jou? Een pleidooi voor de bezieling van bedrijven

Dr. Lotte Willemsen is professor in Applied Science bij het Kenniscentrum Creating 010, Hogeschool Rotterdam. Ze promoveerde cum laude in de Communicatiewetenschap (Universiteit van Amsterdam) op de invloed van conversaties die plaatsvinden tussen organisaties en consumenten, en consumenten onderling. Sindsdien doet zij onderzoek op het grensvlak van communicatie en technologie, met cross-overs naar verschillende domeinen zoals eHealth, eGovernance, en eBusiness. Veel van haar onderzoeksprojecten hebben betrekking op de waarde van digitale content en conversaties om mensen te betrekken, (ver)binden en positief te beïnvloeden. Ze is met name geïnteresseerd hoe de samenleving, en de organisaties die hier deel van zijn, kunnen digitaliseren met behoud van de menselijke maat. Ze onderzoekt, schrijft en spreekt over dit vraagstuk in binnen- en buitenland.

Wout Alers

Wout Alers (Prinses Maxima Centrum)

De zorg en omgeving vorm en inhoud geven vanuit het perspectief van kind en ouders

Wout Alers is manager bedrijfsvoering zorg bij het Prinses Maxima Centrum. Met zijn achtergrond in zorg en bedrijfskunde heeft hij in ruim 30 jaar met veel plezier diverse managementbanen en opdrachten vervult binnen de zorgsector. In 2007 werd hij gegrepen door het initiatief van de ouders van kinderen met kanker en professionals, om de kinderoncologie in Nederland te concentreren. Als een van de pioniers is hij in 2014 daadwerkelijk begonnen om zijn steentje bij te dragen aan deze droom: het realiseren van het Prinses Maxima Centrum voor kinderoncologie in Utrecht.


Eelco van de Stolpe
Eelco van de Stolpe (SAMR)

De medewerker centraal: EX=CX

Eelco van de Stolpe is specialist medewerkerstevredenheid bij SAMR. Met zijn collega’s is hij continu bezig met organisaties; hoe kunnen zij zich onderscheiden, hoe blijven ze relevant en toekomstbestendig? Zijn overtuiging is dat hier een cruciale rol is weggelegd voor de medewerkers. Zij zijn bepalend voor het succes, omdat zij aan de basis staan van de optimale customer experience. Het is dan wat hem betreft dan ook geen verrassing dat een positieve medewerkersbeleving de sleutel is in deze vraagstukken. Oftewel: EX=CX. Maar hoe realiseer je dat? Door de medewerker centraal te zetten; geef de medewerker, het individu, een stem. Aan de hand van de visie van SAMR op Employee Experience laat Eelco een aantal voorbeelden de revue passeren.

Ook maken wij op dit seminar bekend wie dit jaar wordt verkozen tot ‘Klantvriendelijkste Medewerker van het Jaar’. Mis het dus niet.

Praktische informatie

  • Datum: Donderdag 10 oktober 2019
  • Tijd: we starten om 15.00 uur. Om 17.30 uur sluiten we af met een borrel
  • Locatie: SAMR, Landgoed Leusderend 36 in Leusden

Aanmelden

Schrijf je in via het formulier hieronder. Wacht niet te lang, want vol=vol.

Er zijn geen kosten aan dit event verbonden. Wel hanteren we een no-show tarief bij afmelding korter dan een week voorafgaand.

The Customer Forum

The Customer Forum

The Customer Forum is een exclusieve ‘invitation only’ conferentie met overnachting, voor bedrijven in Nederland die customer service hoog op de agenda hebben staan. Dit unieke event brengt heel klantvriendelijk Nederland bijeen in de ontspannen ambiance van SS Rotterdam in Rotterdam. Vertegenwoordigers van de klantgerichte organisaties kunnen kosteloos hun kennis en netwerk delen met vakgenoten. Het inspirerende programma is geheel ingestoken op customer experience. Tijdens de conferentie wordt het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland bekend gemaakt.

Kijk voor meer informatie op www.thecustomerforum.nl.

Nima Marketing Day 2019

Nima Marketing Day 2019Net als in 2018, zijn wij ook dit jaar sponsor van de Nima Marketing Day. Op donderdag 20 juni is De Fabrique ‘the place to be’ voor iedere marketeer. Met maar liefst veertien thema’s in evenzoveel ‘tracks’ word je in een dag helemaal bijgespijkerd.

The Experience Track

SAMR is die dag de trotse sponsor van ‘The Experience Track’ (themazaal), waar vijf presentaties verzorgd worden. O.a. ‘The next step in Customer Experience is: aandacht voor mens en maatschappij‘.

Meld je aan voor dit event!

Wil jij er bij zijn, schrijf je snel in via de site van de Nima Marketing Day.

Het kleinste Kennisfestival: complexiteit, omarm de onzekerheid

Willem Brethouwer spreekt 8 februari 2019 op Het Kleinste Kennisfestival, ‘complexiteit-omarm de onzekerheid’. Werk jij in een situatie waarin je met meerdere partijen tot een resultaat moet komen? Kan daarbij niemand in zijn eentje de knoop doorhakken? Dan is dit de middag voor jou!

Het Kennisfestival wordt georganiseerd door het Helden van Zeist Roparun team en de opbrengst gaat naar het goede doel van de Roparun.

Er zijn nog plekken beschikbaar!

Praktische informatie

  • 8 februari 2019
  • 12.30 – 17.30 uur
  • Leusderend 36 te Leusden
  • Kosten deelname € 84,84 (het gehele bedrag komt ten goede aan het goede doel)

Je kunt je hier inschrijven en aanvullende informatie vind je hier.