SAMR Toekomsttafel Innovatie

Als over innovatie gediscussieerd wordt gaat het altijd over het innovatieproces. Nooit gaat het over de concrete innovatiekansen die er zijn. Bij SAMR zien wij inmiddels vijftien kansrijke innovatierichtingen. Van smart products, products-as-a-service, subscription models, de next step in customer experience tot circulaire business modellen en strategische ecosystemen. Voer voor een kansrijke discussie tijdens de SAMR Toekomsttafel Innovatie. Welke innovatierichting biedt voor jouw onderneming de beste kansen?


We starten plenair. Aan de hand van visuele stimuli komt een constante stroom ideeën op gang. Ideeën die telkens geduid worden door Willem Brethouwer. Maar de avond kent ook vele één-op-één momenten. Persoonlijke inspiratie door de interactie met interessante tafelgenoten. Daardoor is de SAMR Toekomsttafel waardevol voor de deelnemers persoonlijk, én voor hun organisaties.

Dezelfde worsteling

Sinds eind 2016 organiseren we maandelijks een SAMR Toekomsttafel en kunnen we wel stellen dat de resultaten onze stoutste dromen hebben overtroffen. Het is een feest der herkenning. De wereld lijkt ingewikkeld, maar de vragen waar organisaties mee worstelen zijn behoorlijk hetzelfde. Bijvoorbeeld: hoe blijf ik relevant voor nieuwe doelgroepen, hoe bouw ik aan een nieuw business model, hoe voorkom ik de commodity trap en hoe integreer ik big data in mijn organisatie? Zo maar wat voorbeelden die in verschillende branches spelen en toch vergelijkbaar zijn.

Inmiddels organiseren we ook Thema Toekomsttafel, zoals deze Toekomsttafel Innovatie en de Toekomsttafel Brands, waarbij we gericht ingaan op een thema.

Meediscussiëren over innovatie?

Je bent van harte uitgenodigd. Er is wel een aantal spelregels:

  • Je bent ondernemer, bestuurder of senior manager van een commerciële, non-profit of overheidsorganisatie.
  • We houden de groepen pluriform, dus SAMR maakt de definitieve groepsindeling.

Enthousiast? Meld je aan.

Datum: maandag 28 januari 2019
Tijd: 16.30 – 20.30 uur (inloop vanaf 16.15 uur)
Locatie: SAMR, Leusderend 36, Leusden

Aan de bijeenkomst zijn geen kosten verbonden, maar als je niet komt, rekenen we een no-show fee van € 49,-.

Na aanmelding ontvang je per e-mail een bevestiging van je deelname.

 

Customer Experience in 1 day

Tijdens de tiende editie van Customer Experience in 1 Day op donderdag 27 september 2019 kom je alles te weten over de veranderende klantbehoeften, het effectief gebruik van klantgegevens, de nieuwste technologieën en hoe je een echte relatie met jouw klant creëert.

Tijdens dit event verzorgt Gerrit Piksen van SAMR de volgende sessie:

The next step in CX; aandacht voor mens en maatschappij

Een aantal jaar geleden was je customer experience nog voldoende als je organisatie goed was ingericht. Maar met operational excellence alleen maak tegenwoordig het verschil niet meer. Het is een hygiënefactor geworden. Waar het nu om draait is aandacht. Niet alleen aandacht voor je klanten, maar ook voor medewerkers én de samenleving. Bedrijven die customer experience optimaal weten te combineren met sustainable experience hebben de toekomst.

Gerrit Piksen neemt je mee in de trends van elf jaar Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Wat leer je ervan? Hij laat je zien hoe klanten tegenwoordig naar bedrijven kijken en dat is meer dan CX alleen. Wie de winnaars van de toekomst zijn en bovenal; wat moet je doen om een winnaar te worden.

Meer informatie vind je hier.

Shopping Today

Hét e-commerce kennisevent

Hoe blijf jij bij in de razendsnel ontwikkelende e-commercebranche? Op welk gebied je ook meer wilt leren, Shopping Today bereidt je voor op de digitale toekomst.

Tijdens Shopping Today verzorgt Bas Peters van SAMR, ism Just Greve (Oxyma) en Jerome Orlemans (Marlies Dekkers) de volgende sessie:

Marlies Dekkers bewijst het positieve effect van een datagedreven aanpak

Marlies Dekkers zet vol in op online marketing en omnichannel. Op basis van de datagedreven aanpak weet het lingeriemerk zijn verkoopresultaten stevig op te schroeven. De klant centraal zetten en alle communicatie rond deze klant organiseren is de kern van het creëren van customer value. Een grote uitdaging binnen de datagedreven benadering was dat het IT- en datalandschap gefragmenteerd was, waardoor het een hoop mensenwerk was om de datagedreven campagnes te realiseren. Welke stappen heeft Marlies Dekkers genomen en wat is bereikt?

Meer informatie vind je hier.

SAMR Toekomsttafel BRANDS


Hoe creëer en onderhoud ik een gezond, toekomstbestendig en betekenisvol merk?
Die vraag staat centraal tijdens de SAMR Toekomsttafel Brands die we, wegens succes van de eerste editie, nogmaals organiseren. In een vertrouwde setting discussiëren we met een mix van deelnemers (directie, bestuurders, senior managers) over branding. Met zuivere spelregels en lekker eten en drinken tussen de discussies door. Een team van SAMR modereert en duidt.


Branding is een superbelangrijk domein voor organisaties. Sterker nog, experts zeggen dat het een verantwoordelijkheid van de CEO is. Hoe het ook zij branding – of het nu gerelateerd is aan corporate branding, productbranding of employerbranding – staat enorm in de belangstelling en raakt steeds meer facetten van het ecosysteem van de onderneming.

Waar we aan de ene kant een focus zien op brandmanagement als serie-activiteiten om een merk (en communicatie) -strategie te ontwikkelen en te implementeren, zien we aan de andere kant branding als filosofie van purpose marketing. Soms in de vorm van brand activisme, maar ook in de vorm van meaningful of mindful branding. Maar wat te denken van de golf aan digital branding die ons overspoelt? Waarbij internet de drijvende kracht is en kanalen, boodschappen en doelgroepen ‘branded’ worden.

Tenslotte zien we een ontwikkeling van strategische vraagstukken die gekoppeld zijn aan branding. Dan bedoelen we positionering, reputatie, innovatie, identiteit & cultuur, living the brand, et cetera.  Kortom het brandsysteem kent vele facetten.

Net als organisaties kennen merken ook gelaagdheden, boven- en ondergrondse krachten, hoeders, activators, developers en gidsen. En ook merken blijken onderdeel van een groter systeem waarin ze positie kiezen, plek innemen en van betekenis (proberen te )zijn. Het ene merk doet dat overigens met meer succes dan het andere. Het ene merk leidt, het andere lijdt.

Wie goed naar merken kijkt ziet vele dimensies.  En daar willen we op ‘doorkijken’ tijdens de SAMR Toekomsttafel Brands.

Al anderhalf jaar organiseert SAMR Toekomsttafels. Met directie, bestuurders en senior managers bespreken we de toekomst voor hun organisatie in een kleinschalige en informele setting. Dat levert boeiende gespreksstof op waarbij regelmatig het vraagstuk ‘hoe houd ik mijn merk relevant en hoe zorg ik ervoor dat het merk de alignment in de organisatie versterkt?’ ter tafel kwam. En dat niet door merkdeskundigen. Aanleiding voor ons om een Toekomsttafel Brands te organiseren. Gericht op de vraag ‘hoe creëer en onderhoud ik een gezond, toekomstbestendig en betekenisvol merk?’

Brandmanagement speelt daarin een vitale rol, maar ziet ook allerlei bedreigingen op zich af komen. Dat vraagt om acties en delen van best en vooral bad practices. Daar is de Toekomsttafel bij uitstek geschikt voor. Een vertrouwde setting, zuivere spelregels, een mix van deelnemers (blind date) en lekker eten en drinken tussen de discussies door. Een team van SAMR zal de sessie modereren en duiden. En we hebben een verrassende gast! Delen en netwerken staan centraal en we streven ernaar dat je er met de nodige inspiratie uit komt.

Enthousiast? Meld je aan.

Datum: maandag 14 januari 2019
We starten om 16.30 uur, inloop vanaf 16.15 uur. Eindtijd ca. 20.30 uur
Adres: SAMR Leusderend 36 (evt. navigatie Dodeweg 6 instellen), parkeren is vrij
Aan de bijeenkomst zijn geen kosten verbonden, maar als je niet komt, rekenen we een no-show fee van € 49,-.

Alumniborrel SAMR

Wie: oud-collega’s SmartAgent, MarketResponse e/o SAMR
Waar: Landgoed Leusderend
Tijd: vanaf  17.00 uur (later aanschuiven is geen probleem. Rond 18.15 uur wordt het eten geserveerd), rond 20.30 uur schenken we de laatste ronde.

Dit wil je meemaken!
Ben je erbij?

Laat het ons uiterlijk 16 september weten.
Geef ook eventuele dieetwensen tijdig aan ons door.