header event 04

Seminar: Wie wil dat de klant koning is, zet de medewerker centraal

10 oktober, 2019

De cruciale volgende stap na het meten van medewerkerstevredenheid

Meer dan twaalf jaar onderzoek leert dat de klantvriendelijkste bedrijven van Nederland onder meer het verschil maken doordat bij hen de Employee Experience (EX) direct gekoppeld is aan de Customer Experience (CX). Dit leidt tot oprechte betrokkenheid bij medewerkers en is een voorwaarde voor succes.

Hun geheim: een voortdurende dialoog met de individuele medewerker. Hoe ze dat doen? Het antwoord krijg je op dit gratis seminar.

De Sprekers

Lotte Willemsen

Dr. Lotte Willemsen (Hogeschool van Rotterdam)

Wat bezielt jou? Een pleidooi voor de bezieling van bedrijven

Dr. Lotte Willemsen is professor in Applied Science bij het Kenniscentrum Creating 010, Hogeschool Rotterdam. Ze promoveerde cum laude in de Communicatiewetenschap (Universiteit van Amsterdam) op de invloed van conversaties die plaatsvinden tussen organisaties en consumenten, en consumenten onderling. Sindsdien doet zij onderzoek op het grensvlak van communicatie en technologie, met cross-overs naar verschillende domeinen zoals eHealth, eGovernance, en eBusiness. Veel van haar onderzoeksprojecten hebben betrekking op de waarde van digitale content en conversaties om mensen te betrekken, (ver)binden en positief te beïnvloeden. Ze is met name geïnteresseerd hoe de samenleving, en de organisaties die hier deel van zijn, kunnen digitaliseren met behoud van de menselijke maat. Ze onderzoekt, schrijft en spreekt over dit vraagstuk in binnen- en buitenland.

Wout Alers

Wout Alers (Prinses Maxima Centrum)

De zorg en omgeving vorm en inhoud geven vanuit het perspectief van kind en ouders

Wout Alers is manager bedrijfsvoering zorg bij het Prinses Maxima Centrum. Met zijn achtergrond in zorg en bedrijfskunde heeft hij in ruim 30 jaar met veel plezier diverse managementbanen en opdrachten vervult binnen de zorgsector. In 2007 werd hij gegrepen door het initiatief van de ouders van kinderen met kanker en professionals, om de kinderoncologie in Nederland te concentreren. Als een van de pioniers is hij in 2014 daadwerkelijk begonnen om zijn steentje bij te dragen aan deze droom: het realiseren van het Prinses Maxima Centrum voor kinderoncologie in Utrecht.


Eelco van de Stolpe
Eelco van de Stolpe (SAMR)

De medewerker centraal: EX=CX

Eelco van de Stolpe is specialist medewerkerstevredenheid bij SAMR. Met zijn collega’s is hij continu bezig met organisaties; hoe kunnen zij zich onderscheiden, hoe blijven ze relevant en toekomstbestendig? Zijn overtuiging is dat hier een cruciale rol is weggelegd voor de medewerkers. Zij zijn bepalend voor het succes, omdat zij aan de basis staan van de optimale customer experience. Het is dan wat hem betreft dan ook geen verrassing dat een positieve medewerkersbeleving de sleutel is in deze vraagstukken. Oftewel: EX=CX. Maar hoe realiseer je dat? Door de medewerker centraal te zetten; geef de medewerker, het individu, een stem. Aan de hand van de visie van SAMR op Employee Experience laat Eelco een aantal voorbeelden de revue passeren.

Ook maken wij op dit seminar bekend wie dit jaar wordt verkozen tot ‘Klantvriendelijkste Medewerker van het Jaar’. Mis het dus niet.

Praktische informatie

  • Datum: Donderdag 10 oktober 2019
  • Tijd: we starten om 15.00 uur. Om 17.30 uur sluiten we af met een borrel
  • Locatie: SAMR, Landgoed Leusderend 36 in Leusden

Aanmelden

Schrijf je in via het formulier hieronder. Wacht niet te lang, want vol=vol.

Er zijn geen kosten aan dit event verbonden. Wel hanteren we een no-show tarief bij afmelding korter dan een week voorafgaand.

Meld je aan voor dit event!

Xceptional worden? Neem contact op met Gerrit Piksen.
06 46 08 73 54
Neem contact met mij op
Ook interessant
  • Snel geschakeld, goed advies over formulering vragen. Visie. Meedenkend met budget. Lisbeth Gruppen, marketing manager Werkspot
  • Zeer prettige projectleider en gesprekspartner. Met expertise en ervaring zeer goed geholpen. De vragenlijsten waren duidelijk en door alle niveaus (al dan niet met begeleiding) goed in te vullen. De resultaten waren snel beschikbaar, al duurt wachten natuurlijk altijd lang. De presentatie van de resultaten is zeer goed ontvangen door directie en MT; duidelijk en professioneel. HR Adviseur
  • Overzichtelijk onderzoek. Fijn dat het zowel kwali- als kwantitatief is. Snel opgetuigd. Geeft groen – oranje – rood stoplicht voor je campagne. Bettina Dalenoord, Manager Marketing & Sales bij Inshared
  • Fijne en vlotte persoonlijke samenwerking Suzanne Vet, Communicatie Adviseur bij Promen
  • Klantgericht qua extra vragen en sparren voor en achteraf – mooie infographics in de rapportage – KMZ is een volledig onderzoek, omdat er veel zorgverzekeraars deelnemen – SAMR is zelf gericht op beter worden – de gebruikersbijeenkomst was goed/informatief en leuk. Onderzoeker zorgverzekeraar
  • Duidelijke toelichting op verwerking en aanlevering van data, ook goed dat zorgvuldig wordt omgegaan met de data-uitwisseling Martine Werensteijn, stafmedewerker beleid & kennismanagement, Wandelnet
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding, veel mogelijkheden voor eigen inbreng zonder de benchmark in gevaar te brengen, makkelijk en snel contact met SAMR gedurende de onderzoeken, goede presentatie van de uitkomsten. Marieke Uilkema, project- en communicatieadviseur Doktersdienst Groningen
  • Wat bijzonder is bij SAMR, is dat ze BSR-leefstijlen gemaakt hebben voor klimaatbewust- en waterbewustzijn bij inwoners. Dat is precies waar we als waterschap ons voordeel mee kunnen doen. Communicatie-adviseur bij een waterschap
  • De vakkennis en de manier waarop jullie deze vakkennis gebruiken om ons te adviseren. Het goede voorbeeld geven, geeft vertrouwen dat jullie weten waar je over praten. Manager Marketing & Sales bij een leverancier van industriële elektronica
  • SAMR is zeer flexibel. Als ik informatie nodig heb van jullie gebeurt dat ook snel. Daar ben ik blij mee. Anoniem, adviseur customer experience
  • Snappen de wensen en behoeftes van de klant en kunnen dat goed vertalen naar onderzoeksvragen. sr. marketeer
  • Goede samenwerking, luisteren goed naar wat voor informatie men wil achterhalen, komen met duidelijke resultaten waar je praktisch mee aan slag kunt. Market Analyses & Customer Insights, Coöperatieve onderneming in de veehouderij en landbouwsector
  • Betrokkenheid met project en markt, prettige projectbegeleiding, verstand van zaken, heldere rapportage met aanbevelingen. Rogier Pijlman, Manager marketing & communicatie Cambridge Weight Plan
  • De flexibiliteit, het meedenken met de organisatie en de duidelijke communicatie, neemt veel zorgen bij de opdrachtgever weg. Het leveren op vooraf afgesproken tijdstippen ondanks de zeer korte doorlooptijd is een heel sterk punt. René Beckman, business analist NS
  • SAMR denkt mee over hoe het informatieprobleem kan worden voorzien van de juiste data en adviezen, zodat de opdrachtgever een volgende stap kan maken in het proces. SAMR is flexibel om in korte tijd de benodigde kennis en kunde te kunnen leveren. René Beckman, business analist NS
  • Goede samenwerking. De contacten waren erg goed, afspraken werden in overleg gedaan en altijd nagekomen. Wij zijn ook tevreden over het eindproduct. Lieuwe Kalkhoven, Sr. Communication Researcher Ministerie Binnenlandse Zaken
  • Vanuit kennis en expertise wordt goed meegedacht en geadviseerd over klantonderzoeken, klankpanels etc. Denk aan opzet van vragenlijsten, wijze van onderzoek etc. Marieke van Steekelenburg, Customer Experience Manager
  • Goed advies over het vertalen van onze wensen naar een opzet van het onderzoek. De nieuwe methode is intern ook erg goed ontvangen. Manager client & market analytics
  • Een fijne samenwerking in de voorbereiding met als resultaat een mooie connect & inspire tussen een gevarieerd gezelschap. Marieke Ritzema, Strategisch adviseur Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier
  • Goede, deskundige en plezierige begeleiding en ondersteuning. Dick Slofstra, Manager HRM IJmondwerkt
  • Ik ben heel enthousiast over de samenwerking. SAMR maakt op praktische wijze tastbaar wat jouw propositie uniek maakt. Samen met het team wordt dat vertaald in acties waar je gelijk mee aan de slag kunt. Zo maken we de verzekeringen van HEMA ook echt leuker en makkelijker. Laura Geerlings, Director Financial Services bij HEMA
  • Op maat begeleiding en coaching bij ons positioneringstraject. Het heeft ons veel inzicht en scherpe focus opgeleverd. Maar ook de flexibiliteit en professionaliteit met een – niet te voorkomen- wisseling van de wacht, bij het afronden van dit traject. Anneke Verhagen, conceptontwikkelaar markt Ymere
  • Van tevoren een goede uitleg gekregen over medewerkeronderzoek. Daarnaast goede adviezen en uitleg gegeven t.a.v. de te stellen vragen. Fijne communicatie en goede terugkoppeling. coördinator personeelszaken sociale werkvoorziening
  • Door uitstekend geïntegreerde samenwerking in zowel kwalitatieve als kwantitatieve fase van het onderzoek is het eindproduct een schoonheid. En zijn de tussenproducten zeer bruikbaar voor quotes en nadere analyses. Samen optrekken in een perfecte vorm! Sr. Onderzoeker
  • We zijn erg enthousiast over hoe het MTO is verlopen, de feedback die we kregen en hoe snel we konden schakelen met SAMR. Kennis en expertise kwamen heel nadrukkelijk tot uiting en waren echt ondersteunend en helpend. De planning verliep dan ook erg naar wens, en ook de informatievoorziening was goed. We kunnen SAMR echt warm aanbevelen aan andere organisaties. Thomas Pruijsen, projectleider Werkbedrijf Rijk van Nijmegen
  • Er wordt goed geluisterd naar mijn wensen en daar worden passende oplossingen voor geboden. Het contact verloopt altijd plezierig. Manager Client & Market Analytics, financiele instelling.
  • Goede, constructieve samenwerking. Flexibel, snel, hands-on. Goed doordachte conclusies en aanbevelingen. Marco Ganzevles, manager Klanttevredenheid Inshared
  • SAMR neemt de tijd om de vraag te begrijpen en een vertaling te maken naar iets dat past bij onze behoeftes. Verschillende disciplines aan tafel maakt ook dat je het ‘probleem’ van meerdere kanten belicht. Manager Strategy & Research, Investmanager in Vastgoed
  • Snel, duidelijke afspraken, heldere rapportage/terugkoppeling, mogelijkheid tot extra rapportages. Sr. beleidsmedewerker
  • Vanwege hun expertise maken wij graag gebruik van SAMR.Er wordt meegedacht en zij hebben een eigen, onafhankelijke mening, gevraagd en ongevraagd. Flexibel in uitvoering maar ook accuraat. Manager Service & Operations
  • BSR maakt mensen enthousiast, omdat het aanspreekt en nu eens niet kijkt naar algemene kenmerken. Het is een aanpak die goed onderbouwd is, maar het model biedt ook hele praktische aanknopingspunten voor de communicatie en toepassing. Martine Werensteijn, stafmedewerker beleid & kennismanagement, Wandelnet
  • Heel snelle opzet. Heel goed meegedacht en alles prima geregeld. Agnes Donkers, consumer research Jumbo Supermarkten
  • Voor de propositie-ontwikkeling van de HEMA zorgverzekering hebben we met SAMR samengewerkt. Ze zijn creatief, verbindend en hun ideeën zijn goed inzetbaar. Laura Geerlings, director financial services bij HEMA
  • Het is leerzaam om samen op te trekken en onderzoek te doen. Dat heeft veel inzicht opgeleverd over onze doelgroep. Martine Werensteijn, stafmedewerker beleid&kennismanagement, Wandelnet
  • Het luisteren en het verder brengen van onze ideeën. Daarnaast het enthousiaste team waarmee jullie werken. Manon Groenendijk, manager marketing & communicatie bij van Wijnen.
  • Ik ben erg tevreden over de flexibiliteit en ook de snelle reactie die ik krijg als ik vraag om een wijziging of aanvulling. marktonderzoeker
  • De samenwerking is erg prettig en de kwaliteit is goed. Agnes Donkers, consumer research Jumbo Supermarkten
  • Mijn (langdurige) ervaring met SAMR is dat de gestelde vraag/opdracht altijd kritisch wordt bekeken en dat een voorstel volgt dat net even anders (maar: beter) is dan ik in m’n hoofd had… Zowel in grote lijnen als in de details. Daarnaast ben ik zeer te spreken over het laagdrempelige, constructieve contact met de mensen bij SAMR. Ruud Lahr, Marketing Manager Blue Sky Group
  • Uitstekende contacten, goede vertaling van onze onderzoeksdoelen naar een maatwerk vragenlijst, zeer nette rapportage en bovenal: SAMR doet wat zij belooft, zowel qua inhoud als qua planning. Aad Woelders, bedrijfsmanager Novatec
  • Jullie hebben onze vraag begrepen en zijn echt een partner in dit traject. Daarnaast zijn Willem, Joost en Ruben alle 3 prettige personen om mee samen te werken en voegen jullie allemaal iets toe. Maike Krommendijk - Vektis
  • SAMR zet zich helemaal in om het onderzoek zo goed mogelijk uit te voeren. Problemen worden direct gesignaleerd en opgepakt. Agnes Donkers, consumer research Jumbo Supermarkten
  • Fijne tooling voor de NPS-metingen met heldere dashboards en prettige mensen om mee samen te werken. José Rouwenhorst, manager klantsignaalmanagement Achmea Bank
  • De training Leefstijlvinder was heel leuk. Daarnaast bleek uit alles de deskundigheid en doordachte aanpak van SAMR. Met veel enthousiasme en een goede/heldere uitleg is het bureau weer helemaal bijgespijkerd. Leonie van der Laan, Adjunct directeur Bureau Buhrs
  • Zeer betrokken team. Leven zich goed in in het vraagstuk van de klant. Inhoudelijke BSR-kennis is overtuigend en wordt eenvoudig en behapbaar gebracht. marketing intelligence expert bij een financiële dienstverlener
  • Inhoudelijk sterk, kwalitatief onderzoek zeer sterk uitgevoerd. Het heeft ons nieuwe inzichten gegeven en onze aannames goed kunnen toetsen. Online marketeer bij een deurenfabrikant
  • Prettige samenwerking, adequaat volgen van de planning en mooie rapportage (ook qua vormgeving) Anke Wammes, Communicatiemanager bij Stichting 113
  • De websitetoets voorziet in de behoefte van zowel compliance als ook de briefeigenaar. het geeft concrete aanknopingspunten voor het verbeteren van de webontwerp en -tekst. Ton Slaats, marktonderzoeker Interpolis
  • Betrouwbare partner. Contactpersoon altijd bereikbaar en lost problemen snel op. Guus Posthumus, Districtsmanager KNVB
  • Het meedenken in mogelijkheden en niet in problemen spreekt mij altijd erg aan. Technisch goed onderlegd en ook naar aanvullende vragen wordt geluisterd. Thomas Schoot, Onderzoeker KNVB
  • goede samenwerking,snel met elkaar schakelen, kwaliteit vragenlijst en rapportage goed, en goede aansluiting op doel van het onderzoek Nicole Hak, coördinator onderzoek bij directie Communicatie Ministerie van Buitenlandse Zaken
  • Goed meedenkend en flexibele houding als het bij nader inzien toch even anders moet. Beleidsadviseur gemeente
  • SAMR heeft geholpen met op een rij zetten waar werk aan de winkel is, maar dan vooral vanuit de markt geredeneerd. En heeft ons geholpen met de zoektocht naar waar onze kracht ligt. Een goede basis om nu verder op voort te borduren. Met name de kennis, ervaring en bewezen aanpak spreekt ons aan. Marketingstrateeg bij een grote financiële dienstverlener
  • Connect & Inspire sessie, voorbereiding/afstemming verliep vlot alles was geregeld zoals afgesproken avond was betoverend! Soraya Gallas, Seniorprojectleider VESTIA
  • De uitgebreide ervaring op CX en meedenkend in businessgerichte oplossingen. Sterk analytisch en een fijne partner om mee samen te werken. Judith Peppinck Marketing Strateeg Kingspan
  • Zeer goede en accurate contactpersoon. Adviserend, meedenkend, ondersteunend en snel. Enquêtes zijn aan te passen aan persoonlijke voorkeur.
  • SAMR is goed in het doorgronden van onze vraagstukken en net iets verder kijken. De creativiteit van SAMR heeft geholpen onze ideeën verder vorm te geven en uit te werken. Manon Groenendijk, manager marketing & communicatie Van Wijnen West
  • Jullie zijn gewoon een enthousiaste club, die met veel energie en kennis hun werk doet. Vooral dit werkt in een project, waar toch wel wat spanningen zijn, heel ontwapenend. Alex Klijnstra, beleidsmedewerker ruimtelijke ontwikkeling bij Gemeente Noardeast-Fryslân
  • Erg tevreden over de dienstverlening. Ze denken goed mee en reageren snel. Esther van Milligen- van der Ent, Monuta
  • Leuke creatieve onderzoeksopzet, onderzoekers waren heel proactief en dachten goed mee. Onderzoeksadviseur Overheid
  • Plezierig om echt betrokken te worden bij het proces en niet alleen output te ontvangen. Martine Werensteijn, stafmedewerker beleid&kennismanagement, Wandelnet
  • De insteek van SAMR om te segmenteren op basis van het BSR model met onderliggende drijfveren is heel inspirerend. Martine Werensteijn, stafmedewerker beleid&kennismanagement, Wandelnet
  • Door samen door de mogelijke segmentaties te lopen en deze door te spreken krijg je meer inzicht in de doelgroepen en het toepassen van het BSR-model. Martine Werensteijn, stafmedewerker beleid&kennismanagement, Wandelnet
  • De methode, de 4B’s (360 SAMR), in combinatie met het enthousiasme van de medewerkers zorgt dat zelfs de meest stugge Fries uit zijn schulp gehaald kan worden bij een ruimtelijke opgave. Het is verfrissend om op deze manier met de buitenwereld te praten en eens op een andere wijze naar projecten en opgaven te kijken. Alex Klijnstra, Beleidsmedewerker Noord-Oost Friesland
  • Snel schakelen, snelle reacties, continu inzicht in actuele responsresultaten, redelijke prijs, aanlevering van gegevens in Excel werd goed verwerkt. Domeinmanager
  • Super professioneel, deskundig en klantgericht team vanuit SAMR. Er werd ontzettend goed meegedacht, kwamen met waardevolle ideeën en suggesties, waren zeer betrokken en waar nodig kritisch. Ze deden er alles aan om het project te laten slagen. Echte toppers! Jenneke Banting Customer Insights Consultant, Schiphol Group
  • We hebben in een korte periode veel mooie stappen kunnen maken. SAMR heeft vakkundige professionals in dienst die weten waar ze over praten en die waardevolle adviezen geven. Ook prettig dat het vervolgtraject werd uitgevoerd door dezelfde consultants als waarmee we het traject gestart zijn. Marjolein Manche - Eneco
  • Meedenken is top! Het gevoel geven, samen tot de oplossing te komen. Henk Heek Innovation Manager bij Achmea Pensioenservices
  • Fijn dat jullie een interactieve kaart hebben gemaakt met de belevingswerelden. Deze gebruiken we nu ook veelvuldig voor onze projecten. Anneke Verhagen, conceptontwikkelaar markt bij Ymere
  • Wat een supergoed idee, die quote-monitor op intranet. Zo zien we veel sneller de mens achter het cijfer! SAMR Direct Feedback gebruiker bij Vestia
  • Vlotte en vriendelijke reacties, snel handelen, en een goed resultaat. customer experience manager
  • Onze Brieventoets bij SAMR werkt als een speer. Interne opdrachtgever (en ik ook) zijn enthousiast over de concrete feedback van klanten. Het kwalitatieve gedeelte van ons project was heel interessant. De vakkundige interviewers wisten veel informatie uit de respondenten te halen. Gestructureerde en duidelijke rapportage waarmee het projectteam beslagen ten ijs de pilotperiode ingaat. Ton Slaats, marktonderzoeker Interpolis
  • professionele medewerkers, prima uitvoering van de opdracht zeer duidelijk rapport, prettige contacten en zeer behulpzaam, denken goed mee, kennis van de doelgroep was goed. Teammanager, arbeidsbemiddelingsbedrijf

Andere events

BSR™ introductiecursus
Klantvriendelijkste organisatie van Noord-Nederland

Send this to a friend

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie vind je in ons cookie statement.