SAMR
  • SAMR
    • Over SAMR
    • Onze filosofie: 360SAMR™
    • De mensen
    • Ons netwerk
    • Mooie klanten
    • Vacatures
  • Projecten
  • Producten
  • Uitgaven
  • Nieuws
  • Events
  • Contact
  • Login
  • nl
  • en
  • Zoek

Data Creatives

De kans zit in data

De moderne marketeer kan niet meer om data heen. Maar hoe zet je die enorme hoeveelheid data slim in en vertaal je ze naar kansen?

Data zijn een belangrijk onderdeel van Marktvinden™. De mogelijkheden van data zijn vaak onbekend. Dat maakt het spannend. Maar daar houden wij van, want wij weten precies waar we moeten zoeken en wat we moeten doen. Wij maken de mogelijkheden van data duidelijk. Haarscherp. Want met acteren op ‘onderbuikgevoel’ kom je niet meer weg. De SAMR Data Creatives zorgen ervoor dat jij factbased aan de slag kunt.

Data koppelen

Jouw eigen data vormen altijd het uitgangspunt. Maar dat is slechts het begin. Pas als je data koppelt, worden ze waardevol. Daarom verbinden wij jouw data aan open data (social media en publieke bronnen) en aan onze eigen data.

Psychografische data

Want wist je dat wij een schat aan data bezitten? Psychografische data van heel Nederland en alle socio-demografische variabelen. Die vind je sámen nergens anders. Wij doen niets liever dan die data combineren met jouw data en open data. Moet je eens opletten wat voor geweldige kansen er dan zichtbaar worden.

Voorspelmodellen

De technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om data te gebruiken als voorspeller (predictive modelling). Geen glazen bol, maar een wetenschappelijke berekening van jouw kansen.

Daarbij maken wij gebruik van de nieuwste technieken en innovaties.
Zo hebben wij bijvoorbeeld onze BSR™ data gecombineerd met AI.

Gratis datascan

Wij komen met alle liefde bij je langs voor een vrijblijvende datascan. Je ziet meteen wat er allemaal mogelijk is! Wedden dat je enthousiast wordt?

De kans zit in data, wij maken die kansen zichtbaar

Data Creatives, de producten
Predictive modellingData-creativiteit toont de kansen van morgen.
Geo-psychografische informatie (dashboard)Jouw kansen uit data in één oogopslag.
DIY onderzoekstool (SmartAllies)De Do-it-yourself onderzoekstool. Mogelijk gemaakt door onderzoekers.
Big data oplossingenDe kans zit in data. Wij vinden jouw kans.
Leefstijlsegmentatie (BSR™)Waarom doen mensen de dingen die ze doen? De kans om mensen te begrijpen.
Meer halen uit data? Dennis Groen helpt je verder.
06 22 69 27 37
dennis.groen@samr.nl
Neem contact met mij op
Ook interessant
DIY onderzoekstool (SmartAllies)
Leefstijlsegmentatie (BSR™)
Design Lab
Groeien met big data. Dit zijn de 3 types die je kansen verzilveren.
Kun je met big data voetbaldeskundigen verslaan?
MBA in big data. 1) Je database.
Aan de slag met big data: zo maak je er chocola van
Terugloop big data binnen marketing? Nee hoor!
  • Fijn dat jullie een interactieve kaart hebben gemaakt met de belevingswerelden. Deze gebruiken we nu ook veelvuldig voor onze projecten. Anneke Verhagen, conceptontwikkelaar markt bij Ymere
  • Duidelijke toelichting op verwerking en aanlevering van data, ook goed dat zorgvuldig wordt omgegaan met de data-uitwisseling Martine Werensteijn, stafmedewerker beleid & kennismanagement, Wandelnet

Mooie projecten

Bekijk alle projecten
Bekijk deze case
Bekijk deze case

Zes miljard berekeningen: één nieuwe Bruna. Locatiemanagement door SAMR.

Data Creatives - lees het verhaal
Bekijk deze case
Bekijk deze case

De KNLTB kent al haar 1.1 miljoen leden. SAMR Geo-psychografie.

BSR™ & Big Data voor KNLTB
Bekijk deze case
Bekijk deze case

Hooghoudt en de Avontuurlijke Ontdekker. Een doelgroepstrategie met het BSR™ leefstijlmodel.

BSR™ - lees het verhaal
Bekijk deze case
Bekijk deze case

Een wijk ontwikkelen met WhatsApp. Corporatie Latei en bewoners doen het.

WhatsApp onderzoek voor Latei

Samr uitgaves

Kennis moet je delen, bekijk de insights van onze data experts

Meer artikelen

Je merk is emotie Een andere manier van kijken naar merken
Top of Flop: Knakwortel Of je wortel lust?!
Kwalitatief onderzoek in de kroeg Gesprekken over delicate onderwerpen, voer ze in een vertrouwde setting.
Een analyse van trends voor 2019 Dit wordt het jaar van de wederkerigheid

Bekijk ook

  • Onze filosofie: 360SAMR™
  • Producten
  • Projecten
  • Uitgaven
  • Customer experience
  • Kwalitatief onderzoek bij SAMR

Doe de BSR™-test

ISO certificering & Fair Data

Bekijk onze ISO certificering

Awards

Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland (CustomerFirst Awards)
Shopping Awards

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Contact

Leusderend 36
3832 RC Leusden
Postbus 333
3830 AJ Leusden
033 330 33 33
welkom@samr.nl

linkedin white
white twitter
Algemene voorwaardenDisclaimer
Human Insights Beelmerk Customer Behaviour

Send this to a friend

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie vind je in ons cookie statement.

Scroll naar bovenzijde